Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2015. január 11., vasárnap

Gesztenyés tekercs

Elkezdődött az év, bár nem sok minden változik ilyenkor, csak az évszám... Bízok abban, hogy ebben az évben is új recepteket ismerek meg, amelyeket kipróbálhatok és elnézve a bloggertársak "kínálatát", lesz mit kipróbálni. Rögtön elsőre Hankkától egy nagyon finom gesztenyés süti, ami sütés nélkül elkészíthető és tekintve, hogy a gesztenye az egyik gyengém, így rögtön ezzel a finomsággal kezdem az idei "gasztroévet". Szóval gesztenyére fel!


"Hozzávalók 4 tekercshez:
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 36 dkg vaj (margarin is lehet)
  • 15-20 dkg cukor (ízlés szerint)
  • 2 evőkanál kókuszreszelék
  • 2 teáskanál cukrozatlan kakaópor
  • 1 dl rum
a töltelékhez:
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 12 dkg vaj (margarin is lehet)
  • 10 dkg cukor
  • 1 evőkanál rum
  • 1 teáskanál kókuszreszelék
a mázhoz:
  • 20 dkg ét tortabevonó
  • 2 evőkanál olaj
 
  • A "tészta" hozzávalóit egy tálban, kézzel összedolgoztam. (Akkor jó, amikor már a cukor elolvadt benne.)
  • A töltelékhez a gesztenyemasszát burgonyanyomón áttörtem, majd a többi hozzávalóval együtt szintén a cukor olvadásáig gyúrtam.
  • Egy tiszta konyharuhát megvizeztem, kiterítettem, és a kekszmassza 1/4-ét nedves kézzel, illetve vízbe mártott késsel kenegetve kb. 18 x 24 cm-es téglalappá formáztam rajta.
  • A gesztenyetöltelék 1/4-ét rásimítottam, majd a konyharuha segítségével felgöngyöltem.
  • Ugyanígy jártam el a maradék masszával és töltelékkel, összesen 4 rudat készítve, és a tekercseket legalább 1 órára hűtőbe tettem.
  • A mázhoz a tortabevonót az olajjal együtt vízgőz fölött megolvasztottam, és bevontam vele a tekercseket, amik újra hűtőbe kerültek.
  • Közvetlenül tálalás előtt szeleteltem."
 
 Apró változtatás, hogy én porcukorral készítettem, valamint a "tésztát" két sütőpapír között nyújtottam ki nyújtófával, amit gyengéden benedvesítettem, így könnyebb a rendrakás a végén.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...