Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. február 12., vasárnap

Mákos muffin

Újabb muffin. Most mákos. Kicsit feldobtam egy darab meggyel (hagytam pár szemet a meggyszószos csirkemell készítésekor).

Hozzávalók:

5 dkg darált mák
3,2 dl tej (vagy 2,8 dl tej+0,4 dl víz, hozzáteszem, hogy én mindig minimum 2,8 %-os tejet veszek)
40 dkg finomliszt
1 zacskó sütőpor
1 zacskó vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja (elhagyható)
2 tojás fehérje és egy egész tojás
15 dkg cukor
0,8 dl étolaj
pár szem meggy

Eszközök:

muffin sütőforma, kapszli

Elkészítése:
sütésre készen


A tejbe belekeverjük a darált mákot és állni hagyjuk. A tojások fehérjét csipet sóval kemény habbá verjük. A tojás sárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral fehéredésig verjük, majd beletesszük a sütőporral elkevert lisztet, a tejben elkevert mákot, az olajat és a reszelt citromhéjat. Ha a tésztánk szép homogén, akkor beleforgatjuk a tojások fehérjét is vigyázva, hogy ne törjön össze.

A sütőt közben 180 °C-ra melegítjük légkeveréssel (gázon háromnegyedig). A tésztának olyan kell, hogy legyen az állaga, mint a piskóta alap.

A muffin sütőformák mélyedéseibe rakjuk a kapszlikat, beleadagoljuk a tésztát, nagyjából háromnegyedig töltjük (én mindegyik adagba raktam egy szem meggyet is), majd megsütjük. 20 perc a sütési idő, de figyelni kell, tűpróbáig kell sütni. Ne szárítsuk ki!

a kész muffin mázzal leöntve
A tetejére kikeverhető cukormázat kentem, mert találtam egy csomaggal a kamrában, de magunk is készíthetünk mázat porcukor és citromlé kikeverésével (ízlésünk szerint bármilyen fajta mázzal leönthetjük, csak a fantázia szab határt).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...