Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. január 22., vasárnap

Limara kalácsa másképp

A vaníliás kosárka nagy sikert aratott, nagyon finom volt.

Megsütöttem Limara pékségéből a foszlós kalácsot. Óriási! Tökéletes a recept, de egy kicsit variáltam vele. 3 fonatot csináltam, amit fonás után egy szögletes sütőformába raktam, abban kelesztettem meg másodjára, majd 170 °C-on légkeveréssel sütöttem 30 percet. A tetejét megkentem tojás sárgájával, amitől szép fényt kapott és gyönyörű színe lett. Mivel elfogyott hamar, tegnap előtt sütöttem egyet megint. Megint variáltam kicsit. Most annyit, hogy az egyik fonatnak való tésztába belegyúrtam 5 evőkanál cukrozott kakaóport, majd így sodortam ki és fontam össze a 3 csíkot. Felvágás után gyönyörű mintája volt és nagyon finom lett.
Kedves barátom, Dia gusztusosabbá tette az oldalt, köszönöm! Remélem így áttekinthetőbbek lesznek a receptek.
Közben újra megsütöttem a kalácsot és most lefényképeztem. Íme a folyamat képekben.

a kész, megkelt tésztát három részre osztottam
az egyik cipóhoz hozzáadtam 5 evőkanál cukrozott kakaót ...
... és beledolgoztam

a cipókból rudakat sodortam és kicsit megcsavartam

majd elkezdtem fonni -vagyis Rebi fonta, mert én nem tudok fonni-
a kész fonat a sütőformával...

... és benne

lekentem a tojás sárgájával
hideg sütőbe toltam és 170 °C-on légkeveréssel sütni kezdtem

a kész kalács

elvágva látszik a kakaós réteg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...