Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. február 12., vasárnap

Aranygaluska

Készítettem ma még egy klasszikust is. Aranygaluskát. Volt még egy kis dióm, gondoltam elhasználom.

Hozzávalók:

Tésztához:

0,5 kg finomliszt
egy csomag élesztő
2 tojás sárgája
kb 3,5 dl tej
6 dkg margarin (vaj vagy zsír)
5 dkg porcukor
csipet só

Töltelékhez

20 dkg darált dió
15 dkg cukor (ízlés szerint csökkenthető a mennyisége)
10 dkg margarin (vagy vagy zsír)

a tészta szaggatása, majd...
A lisztet a robotgép keverőtáljába tettem, majd egy kis mélyedést csináltam a közepébe. A tejet megmelegítettem (erős langyos volt inkább), raktam bele egy evőkanál cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Ezt beleöntöttem a lisztben lévő mélyedésbe, kicsit összeforgattam a liszttel és hagytam, hogy az élesztő beinduljon. Beindult. A tojás sárgáját a cukorral habosra kevertem egy habverővel, majd a lisztbe öntöttem és dagasztani kezdtem a tésztát. Közben adagoltam hozzá a tejet és hozzáadtam a megolvasztott margarint is. Annyi tejet adtam hozzá, hogy szép sima, kissé ragadós tésztát kaptam. Ezért írtam csak körülbelüli mennyiséget a tejnél, mert nagyban függ a liszt minőségétől, hogy mennyi kell hozzá. A tésztát lisztezett tálban 45 percig kelesztettem meleg helyen. Szépen megkelt. A kész tésztát fél centire nyújtottam és a legkisebb pogácsaszaggatóval, amit találtam kiszaggattam.
...formába rakása
Ezt követően a kizsírozott tortaformába kellett már csak tenni a tésztakorongokat és a tölteléket. Egy sor tésztával kezdtem, amit megkenegettem az olvasztott margarinnal, majd gazdagon megszórtam a diós cukorral és ezt még kétszer megismételtem. Tele is lett a tortaforma.
Mikor ez is készen volt, akkor hideg sütőbe toltam, amit 160 °C-ra állítottam légkeveréssel (gázos sütőben közepes hőfok), hogy amíg melegszik a sütő, addig is keljen a tészta. Szépen megkelt és fél óra alatt megsült. Levettem a tortaforma karimáját és vaníliás sodóval tálaltam.
a megsült aranygaluska
A sodó elkészítése annyi (az egyszerűbb verziója), hogy egy fél csomag vaníliás pudingot 0,6 liter tejben megfőzünk, mintha pudingot főznénk. Mivel egy fél zacskó pudingport használtunk nem fog annyira besűrűsödni, hanem sűrű de folyós marad.
tálalva





A megsült aranygaluskát langyosan a kihűlt sodóval leöntve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...