Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. október 14., vasárnap

Tokány M

Újra működik a számítógép. A mézes zserbó receptje már a blogon van, mert már korábban megsütöttem és felraktam, így még egyszer nem kell. Ma szokásos vasárnapi húsleves, rántott karfiol, rántott gomba és rántott hús volt az ebéd. Ezen kívül készítettem még tokányt is. Mondanám, hogy hentes tokány, de mégsem az. A hentes tokány receptje lett alapul véve, viszont vannak benne apróbb változtatások, amely miatt már nem lehet annak nevezni. Egyszerűen és gyorsan elkészíthető étel, tényleg pillanatok alatt készen van.

Hozzávalók:

25 dkg csirkemell
5 dkg füstölt zsírszalonna
10 dkg angolszalonna (vagy ízlés szerinti sonka)
20 dkg gomba (esetemben barna csiperke)
1 fej vöröshagyma
2 darab paradicsom
6 darab csemege uborka
1 dl tejszín
1 csapott kávéskanál finomliszt
víz
só, bors

Elkészítése:

Érdemes minden hozzávalót feldarabolni, előkészíteni, mert a főzés során csak pakolni kell az edénybe, így fél óra alatt elkészíthető az egész, akkor is neki lehet állni, ha az embernek nincs sok ideje főzni.
Én mindent csíkokra vágtam, de ez ízlés szerinti. Tehát felcsíkoztam a csirkemellet, a gombát, a szalonnát, az angolszalonnát, a hagymát és a csemege uborkát. A paradicsomot leforráztam, lehúztam a héját és ezt az egy hozzávalót csak úgy nagyobb darabokra vágtam.
Egy megfelelő méretű lábasban kiolvasztjuk a szalonna zsírját. Az edény alatt a legnagyobb fokozaton legyen a hő, hogy az étel piruljon is, ne csak párolódjon. Ez a szalonnánál persze mindegy, de a későbbiekben nem. Ha a szalonna megsült, beledobjuk az angolszalonnát és azt is pirítjuk kicsit. Mehet bele a hagyma, amit szintén sütünk pár percig. Következik a gomba. A gombát addig pirítjuk, amíg zsírjára sül, majd mehet bele a csirkemell. Az egész ételt összeforgatjuk, a húst fehéredésig kavargatjuk, majd mehet bele a paradicsom, aminek ugyan van egy kis leve, de pici vizet öntünk még alá és pároljuk az ételt pár percig. A csirkemell hamar megfő. Közben borsozzuk ételünket és sózzuk, de ezt csak óvatosan, mert a szalonna sós lehet. Ha puha a hús, akkor igazából készen is vagyunk. Beledobjuk a felcsíkozott csemege uborkát, majd egy kevés liszttel elkeverjük a tejszínt, beleöntjük ételünkbe, rottyantunk egyet rajta, megkóstoljuk, ha kell ízesítjük még és készen is vagyunk.

Köretnek főtt rizst adunk mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...