Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. január 27., péntek

Krumplis lángos

Hozzávalók:

40 dkg finomliszt
2 db közepes méretű sós vízben főtt és áttört krumpli
2,5 dkg élesztő
csipet cukor
2 dl tej
1 evőkanál só
1 evőkanál étolaj
langyos víz szükség szerint


Elkészítése:


A lisztet a sóval, főtt és áttört krumplival az étolajjal és a cukros tejben felfuttatott élesztővel alaposan kidolgozzuk. Akkor jó a tészta, ha szép hólyagos, enyhén ragad, kissé lágy. Ezt én kanalanként a tésztához adagolt langyos vízzel szoktam elérni. A gép dagasztja a tésztát én pedig adagolom a vizet a kívánt állag eléréséig. Szerintem ezt a tésztát ne lisztezzük. Én legalábbis nem lisztezem, mert akkor sütéskor a liszt beleszóródik a forró olajba és megég. Ha kidolgoztuk a tésztát, akkor egy kelesztésre szánt tálat vékonyan olajjal kikenünk, beletesszük a tésztát, a tetejét is vékonyan beolajozunk. Én a tál tetejét folpack fóliával le szoktam takarni és így rakom meleg helyre kelni (nekem nincs olyan kelesztő csodatálam, aminek fedele van, ez a megoldás is beválik).


1 órát kelesztjük a tésztát. Szépen megnő. Vigyázzunk, hogy a továbbiakban ne gyűrkésszük, ne bánjunk vele durván. Én azt szoktam csinálni, hogy odateszem a sütésre szánt edényt a tűzre az olajjal melegedni. Odakészítem a kiszedő csipeszt, a tálat, amibe kiszedem majd a kész lángost, amit kibélelek papír kéztörlővel. Ezt követően fogok egy kisebb méretű habkártyát és kis adagokat hasítok ki a tésztából, amit egy kiolajozott lapostányérra teszek. Ha az olaj már jó meleg, akkor egy adag tésztát szépen a szélénél körbe-körbe forgatva kinyújtok és az olajba fektetem. Pillanatok alatt átsül, forgatni kell, figyelni kell a színét. Szép világos barnára kell sütni, majd kiszedni és lecsöpögtetni.

A feltétnek a fantázia szab csak határt.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...