Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. március 15., csütörtök

Püspökkenyér

Nem is tudom már, hogy mit sütöttem, de csak tojások sárgája kellett hozzá, így maradt pár tojásfehérjém. Nem akartam kidobni, de nem nagyon tudtam, hogy mire tudom elhasználni. Aztán eszembe jutott, hogy van néhány olyan sütemény recept, amelyhez csak a tojások fehérjére van szükség (biztos pont ezért találták ki). Így püspökkenyeret sütöttem. Ha egyszerre csak egy fehérjénk van, az a recepthez kevés ugyan, de egyszer úgy emlékszem, hogy valamelyik műsorában Nigella pont azt mutatta, hogy mindent lefagyaszt, amit megmarad, így például a maradék tojásfehérjét is. Így tehát fagyasszuk le a maradék tojásfehérjéket és ha összejött egy sütire való, akkor nekiállhatunk.

("Rajongó" becenevű olvasómnak válaszolnék a kérdésére, hogy nem tudom, hogy hogyan lehet azt másként mondani, hogy felfuttatjuk az élesztőt. A tejben felfuttat egyszerűen csak annyi, hogy a langyos cukros tejben az élesztőgombák beindulnak és többszörösére nő a térfogatuk. Biztos ezért mondják, hogy "felfut", mert abban az edényben amiben ezt csináljuk felfut a falán az élesztő és képes kifutni az edényből, ha mindent jól csináltunk.)

Hozzávalók:

5 db tojásfehérje
15 dkg porcukor
reszelt citromhéj (elhagyható)
10 dkg finomliszt
5 evőkanál darált dió
5 dkg olvasztott margarin
késhegynyi szódabikarbóna
különféle magvak és aszalt gyümölcsök vegyesen: dió, mandula, mazsola, aszalt szilva, aszalt sárgabarack, birsalmasajt, cukrozott gyümölcs, csokoládé, bármi egyéb

Eszköz: őzgerinc forma

Elkészítése:

A tojásfehérjéket csipetnyi sóval kemény habbá verjük. Ha a hab készen van, akkor beleszórjuk a porcukrot, amellyel újra felverjük. Ha már jó kemény a cukros habunk, akkor mehet bele a reszelt citromhéj (fél citromé elég), majd a finomliszt és a darált dió. Ezeket már nem géppel keverjük bele, hanem kézzel, hogy ne nagyon törjük a habot. Ha minden benne van, akkor mehetnek bele az aszalványok és/vagy magvak ízlésünk szerint. Én most 5 dkg aszalt sárgabarackot, 8 dkg egész mandulát, 10 dkg nagyobb darabokra összetört csokoládét és néhány szem pillecukrot tettem bele, de bízzunk a fantáziánkban, vagy használjunk el minden maradékot a hűtőből. Nem nagyon tudjuk elrontani. Mielőtt beleforgatjuk a masszánkba a darabos dolgokat forgassuk meg őket egy kevés lisztben, ettől nem mennek le a süti aljára. Ha minden benne van, akkor mehet bele az olvasztott margarin is, amivel szépen eldolgozzuk.

Az őzgerincformát alaposan zsírozzuk ki és hintsük meg finom liszttel. Ha ezt nem jól csináljuk meg, akkor a végén nem nagyon tudjuk majd kiszedni a sütit. A kész sütemény alapunkat az előkészített formába rakjuk, majd 160 °C-ra előmelegített sütőbe toljuk légkeveréssel (gázon közepesen meleg sütőbe), ahol 40 percig sütjük (vagy tűpróbáig, én most 40 percig sütöttem).

A megsült süteményt hagyjuk hűlni, majd kiborítjuk egy deszkára és felszeletelve tálaljuk. Ha ízlésünk úgy kívánja, akkor leönthetjük csokimázzal is a formából kivett püspökkenyerünket. Én nem öntöttem rá semmit, így is finom volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...