Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. április 3., kedd

Kókuszgolyó

Ez a sütemény az a sütemény, amit nem kell sütni, hamar készen van, viszonylag olcsón elkészíthető, szapora, rendkívül finom, gyorsan elkészíthető. Talán nincs is rossz tulajdonsága. Egy van mégis, hamar elfogy...
Ezt a receptet én kísérleteztem ki roppant egyszerűen, empirikus módon. A hozzávalókkal lehet variálni, a lényeg, hogy a végén a "tészta" összeálljon és formázható legyen. 

Hozzávalók:

50 dkg darált keksz
10 dkg olvasztott vaj vagy margarin
16 dkg porcukor
1 vaníliás cukor
1,5 dl tej
1 dl főzött kávé
0,5 dl rum
csipet só
10-15 evőkanál sárgabarack lekvár (ez azért ilyen mennyiség, mert ha nem áll össze a keksz, akkor adunk még hozzá lekvárt, így evőkanalunk és lekvárunk méretétől és minőségétől függ a mennyisége)
kb. 10 dkg kókuszreszelék

Elkészítése:

A hozzávalókat egy tálban összedolgozzuk. A kávé és az olvasztott margarin lehet meleg, nem befolyásol semmit. Ha minden benne van, akkor addig dolgozunk vele, ameddig összeáll az egész. Vigyázzunk arra, hogy a nedves hozzávalókból könnyebben adhatunk még hozzá ha kell, de ha túl lágy és ragadós, akkor darált keksz kell még hozzá, így óvatosan állítsuk össze, de egyáltalán nem bonyolult azért.

Ha összeállt, akkor kétféle módon folytathatjuk a munkát. Vagy sima golyókat formázunk és kókuszreszelékbe forgatjuk, ekkor ízlésünknek megfelelő méretű golyógyártásba kezdünk.

Ha van kedvünk és magozott meggyünk, akkor megtölthetjük a golyókat. Ekkor egy kicsit nagyobbacska darabot veszünk a masszából, ezt kilapítjuk, teszünk bele 2-3 szem meggyet, majd összecsípjük a szélét és golyót formázunk. A végén ezt is kókuszreszelékbe hempergetjük. Én nem sima meggyet tettem bele, hanem a meggybefőttet levével együtt felforraltam egy kis cukorral és keményítővel bekötöttem. Ezt több helyen is írtam már, mert többféle módon felhasználható a meggy, így elkészítve. Legutóbb az ökörszemnél tettem róla említést. Ha így készítjük akkor arra figyeljünk, hogy ne folyjon ki, ne maradjon rés, mert akkor nem lesz gusztusos.

A kész golyókat aztán egy pár órára hűtőbe tesszük, majd fogyaszthatjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...