Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. május 6., vasárnap

Mogyoróvajas keksz

Kedves barátom, Dia mondta, hogy mennyire szereti a mogyoróvajat. Próbálta leírni az ízét és azt, hogy hogyan fogyasztja, de az ételnek a tapasztalás az élménye, így kaptam tőle egy üveggel, hogy kóstoljam meg. Megkóstoltam, de eléggé szokatlan volt az íze, olyan, mintha összegyűjtene az ember a szájában egy jó nagy marék földimogyorót és egyszerre rágná össze. Eléggé tömény íze volt. Dia viszont nem adta fel, így adott hozzá receptet is, amire azt mondta, hogy érdemes kipróbálni, így megsütöttem a mogyoróvajjal ezt a kekszet. Martha Stewart valamelyik műsorában láttam hasonlót, de általában ilyenkor nincs az embernél papír és ceruza, hogy leírja a receptet. Tehát elkészült a keksz és így szerintem elfogy majd a mogyoróvaj...

Hozzávalók:

10 dkg étcsokoládé
10 dkg mogyoróvaj (nekem a sima állagú van, de szerintem a darabosból is jó)
2 tojás sárgája
10 dkg vaj (margarin)
10 dkg cukor
20 dkg finomliszt
1 kávéskanál szódabikarbóna

Elkészítése:

a tészta
sütőpapíron a golyócskák...
A szobahőmérsékletű vajat (margarint) a cukorral habosra keverjük, majd beledolgozzuk a tojások sárgáját és a mogyoróvajat. Ezt követően mehet bele a szódabikarbónával elkevert liszt, amit kanalanként kell beledolgozni. Jó zsíros a tészta, én spatulával kevertem és így a lisztet is beledolgoztam egészen könnyen. Ha minden hozzávaló benne van és a tészta összeállt, akkor beledolgozzuk a kis darabokra összetört csokoládét is.
...szétnyomva, sütésre készen

A kész tésztából nagyobb dió nagyságú golyókat formázunk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, elég távolságot hagyva közöttük, mert egy lépés még hátravan. A golyókat sütés előtt lelapítjuk, amit én egy pohár aljával oldottam meg. A lenyomott golyókból így keksz alakú sütiket kapunk, amelyet 180 °C-on légkeveréssel (gázon közepesnél élénkebb tűznél) 15 percig sütünk, amíg világosbarna színű lesz.

világos barnára sütjük


 








Finom ropogós, mogyorós-csokis keksz lesz a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...