Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. június 3., vasárnap

Brokkolikrémleves

Brokkolikrémlevest főztem ma. A brokkoli az egyik kedvencem, talán a karfiolnál is jobban szeretem. nagyon finom és még egészséges is, bár én inkább az ízét szoktam nézni mindennek. Mint minden krémlevest, ezt is rendkívül egyszerű elkészíteni, gyorsan egy kiváló levest varázsolhatunk az asztalra.

Hozzávalók:

0,5 kg brokkoli
1 fej vöröshagyma
néhány evőkanál olívaolaj (vagy étolaj)
1 evőkanál finomliszt, vagy 1 nagyobb darab krumpli
2 dl zsíros tej vagy tejszín
víz
só (húsleveskocka vagy ételízesítő), bors

Elkészítése:

A brokkolit rózsáira szedjük, nagyobb darabokra is elég, a szárát se dobjuk ki, mert az is finom, a vöröshagymát felkockázzuk. Egy fazékban olajat hevítünk, majd a vöröshagymát megfuttatjuk rajta. Ha szép üveges a hagyma, akkor kétféle módon folytathatjuk. Ha liszttel sűrítjük, akkor rátesszük a hagymás olajra a lisztet és zsemleszínűre pirítjuk, majd mehet rá a brokkoli, átforgatjuk és felöntjük vízzel, hogy ellepje, majd a brokkolit puhára főzzük. Nem baj, ha csomós lesz, mert a végén turmixoljuk. Ha nem liszttel sűrítünk, hanem krumplival, akkor a hagymára rádobjuk a krumplit és a brokkolit, majd felöntjük és készre főzzük. A krumplival sűrítés még egészségesebbé teszi az ételt, hiszen az a krumpli természetes keményítőtartalmának köszönhetően lesz sűrűbb, nem kell bele liszt.

Akármelyik verzióval készítjük, a lényeg, hogy mindent puhára kell főzni. Ez a zöldségtől függ, de 20-25 perc elég neki. Miközben fő sózzuk, borsozzuk, én beledobtam egy leveskockát is. Ha minden puha, akkor mehet bele a zsíros tej vagy tejszín, amivel ha rottyant egyet, akkor leturmixoljuk vagy rúdmixerrel összetörjük. Szép selymes állagú krémleves a cél, ezért szánjuk rá az időt a turmixolásra, pépesítésre. Ha készen vagyunk, akkor mehet vissza a fazékba, ahol még egy kis víz hozzáadásával (ha szükséges) beállítjuk a sűrűségét ízlésünk szerint, valamint utóízesítjük. Egyet forralunk rajta és tálalhatjuk.

Levesünkre tálaláskor pirított mandulaforgácsot vagy croutont szórhatunk, én most a mandulaforgácsot választottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...