Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. június 3., vasárnap

Harcsa sütve káposztás sárgarépa salátával

Régen ettem harcsát. Afrikai harcsát sikerült vásárolni. Nagyon szeretem, mert nagyon kellemes, inkább semleges ízű hal, a húsa zömök, kellően zsíros, bírja a "konyhai kiképzést". Nyúzott filém volt, amelynek a vékonyabb részeiből csíkokat vágva nyársakat készítettem, a fej felőli oldal vastagabb, zömökebb részeiből pedig szép szeleteket vágtam és megsütöttem (találtam egy "halajánlót", amit érdemes megnézni, mert sokféle halat bemutat). A körete káposztás sárgarépa saláta volt. Én nem vagyok egy nagy saláta evő, de ez szerintem nagyon finom.

Hozzávalók:

A halhoz:

2 db nyúzott afrikai harcsa filé
néhány evőkanál olívaolaj
só, bors
grillnyársak
1 darab citrom

A salátához:

1 kis fej idei káposzta
2 szál idei sárgarépa (ha túl pici, akkor 3 szál)
4-5 szál újhagyma fehér része (vagy 1 póré fehér része, ha ez sincs, akkor 1 közepes fej vöröshagyma, esetleg főzőhagyma)
1,5 dl majonéz
3 dl tejföl
1 teáskanál mustár
1 evőkanál balzsamecet
1 evőkanál olívaolaj
kevés bors, ízlés szerinti só, pici cukor

Elkészítése:

A hal:

a hal nyársra húzva...
A hal fej felőli, vastagabb részeiből, nagyobb darab szeleteket vágunk, a vékonyabb részekből csíkokat, amelyeket feltekerünk és grillnyársra húzzuk őket, kis szünetet hagyva az egyes tekercsek között.
Egy serpenyőt vagy egy grillserpenyőt felforrósítunk, majd beleöntjük az olajat és megsütjük a halat. A nyársaknak kevesebb idő kell, a vastagabb halszeleteknek valamivel több, de körülbelül 10 perc alatt azok is elkészülnek. Sütés közben sózzuk, borsozzuk a halat.

A saláta:

A káposztát, a répát és a hagymát lereszeljük a reszelő nagyobbik lyukán. A többi hozzávalót egy külön tálban habverővel összedolgozzuk, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd a mártást a lereszelt nyers zöldségekhez adjuk, az egészet összeforgatjuk és készen is van. Hűtőbe tesszük és hagyjuk kicsit érni.

Tálalás:

...és szeletben
A salátát tálra tesszük, mellé vagy rá helyezzük a halat, vágunk mellé egy szelet citromot és fogyasztható. Könnyed, igazán finom étel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...