Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. augusztus 13., hétfő

Hello Kitty torta


Szülinapi tortát sütöttem. A gyerek Hello Kitty tortát szeretett volna, így belevágtam. Az egyszerűség kedvéért nem csak egy fejet, hanem egy egész alakos tortát gondoltam ki. Csináltam hozzá sablont, ami pont tepsi méretű lett, megnéztem pár szakirányú blogot (teller-cake, Tortafüggő Marisz, Gabriella kalandjai a konyhában :), Nassoló naplopó), hogy ötleteket és erőt merítsek és nekiláttam. Sikerült, bár van még fejlődni valóm, de örömmel töltött el, hogy nem okoztam akkora csalódást.

Hozzávalók:

3 darab piskótához:
15 darab tojás
15 kanál cukor
15 kanál finomliszt
15 kanál tej
3 kanál étolaj
1 zacskó sütőpor
3 csipet só

A krémhez:

3 csomag gesztenyemassza (60 dkg)
40 dkg vaj
40 dkg porcukor (ízlés szerint növelhető a mennyisége)
1 fiola rumaroma

ezen kívül a legfinomabb csokitorta csokikrémje hozzávalói

A bevonáshoz:

1 kg fondant (Dr. Oetker porból készült verziót használtam)
fekete ételfesték filctoll
sárga és piros ételfesték
ecset
Elkészítése:

Első lépésként süssük meg a piskótákat. A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgájákat a cukorral habosra verjük, majd beletesszük a tejet és az olajat, beleforgatjuk a lisztet és a sütőport, majd a kemény habot. Sütőpapírral bélelt tepsiben megsütjük, ami 160 °C-on (gázon közepes hőfokon), légkeverésen 10-15 perc alatt megtörténik. Az eljárást háromszor ismételjük meg, ezzel a piskóták készen vannak. Tapasztaltam, hogy még melegen sokkal könnyebb lehúzni a papírt a piskóta aljáról. Ha kihűlt, akkor nagy mutatvány volt és egy része odalett. Melegen viszont ragad, így porcukrot szitáltam rá, majd így fordítottam meg, lehúztam a papírt és visszafordítottam. Így teljesen rendben volt.

A torta belsejébe gesztenyekrém került. Ez egy roppant egyszerű krém. A szobahőmérsékletű puha vajat a porcukorral és az átnyomott (lereszelt) gesztenyepürével habosra keverjük.

A torta tetejét és oldalát a legfinomabb csokitorta krémjével vonjuk be. A krém elkészítésénél leírtakat annyiban változtattam, hogy nem vízfürdőn főztem meg a krém alapját, hanem egy tejforralóban egy lapos habverőt használva, amellyel folyamatosan kevergetni tudtam a krémet, így nem kapott le. Egyszerűbb és gyorsabb, mint vízfürdőn készíteni, de nagyobb odafigyelést igényel. A kihűlt krém alapját aztán vajjal habosra kevertem.

Következhet a torta összeállítása.

Mivel nagy méretű tortáról van szó (pont egy nagy gáztepsi méretű), így gondban voltam, hogy mire tegyem. Az a megoldás született, hogy egy nagy tálcát megfordítottam és az alját használtam tortatálnak. A probléma az volt, hogy ez csak az után jutott csak eszembe, hogy a tortát a tálca rendes oldalán raktam össze és a bevonáskor jöttem csak rá, hogy a tálca pereme útban lesz, így ekkor kellett leszedni és a tálca hátuljára tenni, ami izgalmas momentum volt, de nem tört el szerencsére.

Tehát fogjuk az első lap piskótát és a gesztenyekrém felét rátesszük és elsimítjuk. Újabb piskóta, majd a gesztenyekrém másik fele következik, amit szépen elsimítunk ismét, a tetejére rátesszük a harmadik a lapot. Eddig három lap, gesztenyekrémmel töltve. Ekkor jött, hogy a tepsiméretű Hello Kitty sablonomat rátettem a torta tetejére és egy hegyes éles késsel szépen körbevágtam. Így felvette a körvonalait a készítendő tortának.

A torta tetejét és az oldalát a csokitorta krémjével vonjuk be, majd a tortát hűtőbe tesszük, hogy dermedjen kicsit a vaj.

Míg a torta a hűtőben pihen, addig foglalkozunk a bevonóval. Ha kész fondant van a birtokunkban, akkor annál egyszerűbb, mert csak kinyújtjuk és kész. Nekem ez a por formátumú termék volt, amit kevés vízzel kellett összekeverni, majd gyúrni, végül nyújtani. Egész jó volt, bár a torta oldalán kissé megrepedezett, ami nem tudom, hogy az én nem megfelelő vízadagolásomnak, vagy egyéb dolognak köszönhető, de egyébként egészen jó volt.

A bevonómasszát kinyújtjuk tehát, de úgy, hogy bőven fedje a tortánkat. A hűtőből kivett tortára rátesszük, majd szépen elsimogatjuk, elegyengetjük, oldalait megigazítjuk. Nem tragédia, ha a csokikrémet nem simítottuk el teljesen, mert ha a bevonó rákerült, akkor az összes ilyen problémát kiküszöbölhetjük.

Ez után jött az, hogy a torta a terveknek megfelelően felismerhetővé váljon, mint Hello Kitty. Először is a fekete ételfesték filctollal megrajzoltam a kontúrokat és a belső vonalakat a korábban már használt sablont követve. 

Amikor a vonalak megvoltak, akkor már csak ki kellett festeni, ami egy ecset segítségével egész hamar megvolt (vigyázni kell az ételfestékkel, mert véletlenül felborítottam a pirosat és alig bírtam lemosni a konyhapultról).

Ezzel a torta elkészült. Később sajnos kis "baleset" érte a fejét, de az összképet nem rontotta el nagyon.













tájkép csata után...








3 megjegyzés:

  1. Hát ezt remekül megoldottad!Nagyon jól néz ki, és külön dicséret jár a részletes leírásért, fázisfotókért.
    Isten éltesse Rebit sokáig!

    VálaszTörlés
  2. Hát ez valami csudiszép lett!Nagyon ügyes vagy!!!:):)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, gratulálok! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...