Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. augusztus 13., hétfő

Leveles tésztával rakott pulykamell M

Néhány éve a TV Paprikán láttam egy receptet, amit most próbáltam rekonstruálni. Nem mostanában láttam, de nagyjából emlékeztem rá, a legnagyobb különbség talán az, hogy ott kör alakúra vágták a tésztát, a többi dolog nagyjából stimmel. Ez egy rendkívüli módon egyszerű recept, de annál ízletesebb, különlegesebb, így vendégváró fogásnak is simán beillik. Fél óra az egész és a vendégek úgy érezhetik, hogy étteremben vannak.

Hozzávalók (6 személyre):

1 csomag leveles tészta
1 darab avokádó
5 dl zsíros tejszín
2 gerezd fokhagyma
1 csokor újhagyma
12 szelet pulykamell
néhány dkg trappista sajt (esetleg parmezán)
1 tojás
2 darab paradicsom (vagy 10 darab koktélparadicsom)
só, bors, olívaolaj

Elkészítése:

Első lépésként süssük meg a tésztát. Most olyan fagyasztott leveles tésztát vettem, hogy a zacskóban 3 darab egyforma darab tészta volt. Így a tésztát ebben a formában nem nyújtottam, hanem egyszerűen kettévágtam, majd a darabokat megkentem tojással, megszórtam reszelt sajttal és betoltam a 180 °C-ra előmelegített sütőbe és 20 percig sütöttem. A cél, hogy a tésztánk jellegéből adódó tulajdonságokat kihasználva olyan rétegeket kapjunk, amit utána 3 részre tudunk szedni, hogy megtölthessük, rétegezhessük. Ha nem ilyen a tészta, hanem egyben van, akkor annyira nyújtsuk csak ki, hogy egyenlő darabokra vághassuk.

Amíg a tészta sül, addig elkészíthetjük az avokádókrémet. Szükségünk van hozzá egy jó érett avokádóra. Onnan tudjuk, hogy érett, hogy tapintásra puha. Az én avokádóm vásárláskor még elég kemény volt, így odaraktam egy fürt banán mellé és pár nap alatt szépen megpuhult (hallottam már olyan módszerről is, hogy újságpapírba kell csomagolni és egy fiókba rakni). Az avokádót hosszában kettévágjuk, majd a nagy méretű magját kiszedjük, ami úgy a legegyszerűbb, ha egy nagy kés élét belevágjuk, kissé elfordítjuk és kiemeljük. Ha a magját eltávolítottuk, akkor egy kanál segítségével kiemeljük a húsát a héjából. Az avokádó húsát egy turmixgépbe tesszük, majd a fokhagymával, 2,5 dl zsíros tejszínnel, csipet sóval és borssal összeturmixoljuk. Egy szép, zöldes színű habos krémet kapunk. A csokor újhagyma felét zöld részével együtt felvágjuk és a krémbe keverjük. Az avokádókrémmel készen vagyunk.

Ha mindent jól csináltunk, akkor a tésztánk félidőben van, a krém kész, így foglalkozhatunk a hússal. Ha a pulykamellet (de a csirkemell is jó) szeletekben vettük, akkor csak annyi dolgunk van, hogy olívaolajon natúrszeletet sütünk belőlük, sóval és borssal ízesítjük. Ha a hús készen van, akkor a visszamaradt zsiradékra rádobjuk a maradék újhagymát, amit előtte hosszirányban felvágtunk, így hosszú szálakat kapva. A hagyma után rádobjuk a paradicsomot (ha koktél félbe vágva, ha nagy szemű, akkor kisebb darabokra vágva), sózzuk, borsozzuk, majd a maradék 2,5 dl zsíros tejszínt ráöntjük és beforraljuk az egészet.

Mire a hússal és a szósszal is készen vagyunk a tésztánk is megsült, így hozzáfoghatunk ételünk összeállításához.

Személyenként egy megsült tésztát számítunk, 2 szelet pulykamellet és két nagy evőkanál avokádókrémet.


Egy tésztát három részre szedünk (csak szemre, ahogy sikerül a rétegek mentén). Az alsó részt egy tányérra helyezzük, megkenjük avokádókrémmel, majd ráteszünk egy szelet húst. Jöhet a tészta közepe, majd újabb réteg avokádókrém, újabb hús és a tészta teteje.
A kész étel köré locsolunk az újhagymás-paradicsomos-tejszínes szószból és készen is vagyunk.


 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...