Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. augusztus 3., péntek

Krumplis pogácsa

Nem kívánom az ételt. Valamit pedig kell enni, így gondoltam, hogy sütök egy kis pogácsát. Amikor nekikezdek, akkor általában teszek bele ezt-azt, így sosem sikerül kétszer ugyan úgy. Most viszont leírtam, hogy mi került bele a tésztába, így legközelebb jó lesz, ha másnak nem, hát kiindulási alapnak. Friss élesztőm nem volt, így szárított élesztővel készítettem. Mostanában sok recept szól úgy, hogy nem kell felfuttatni az élesztőt, hanem a tészta összeállítását követően később kell pihentetni, egyben keleszteni a tésztát. Ez a tészta is így készült, nem lett felfuttatva az élesztő, de ha friss élesztővel készült volna, akkor sem futtattam volna fel, csak belemorzsoltam volna. Egyszerű, gyors, frissen fogyasztandó pogácsa a végeredmény. Így született ez a krumplis pogácsa.

Hozzávalók:

1 nagyobb szem (20 dkg) krumpli
5 dkg zsír
1/2 evőkanál cukor
1 zacskó szárított élesztő
0,5 dl zsíros tej
10 dkg zsíros tejföl
1 tojás
25 dkg finomliszt
10 dkg sajt (esetemben trappista)
2 evőkanál étolaj
1 csapott evőkanál só

Elkészítése:

Első lépésként a krumplit héjában megfőzzük, majd megtisztítjuk és krumplinyomón átnyomjuk, vagy nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Valamennyi hozzávalót a sajt és az étolaj kivételével egy keverőtálba teszünk és összeállítjuk a tésztát. A liszt mennyisége lehet néhány dekával több, nagyban függ a liszt minőségétől a mennyisége, nekem most elég volt 25 dkg ahhoz, hogy egy szép, rugalmas tésztát kapjak.

A kész tésztát vékonyra nyújtjuk egy lisztezett deszkán, majd megkenjük étolajjal és megszórjuk a reszelt sajttal. Ezt követően felhajtjuk a tésztát, majd a kész, így felhajtogatott tésztát már olyan vastagságúra nyújtjuk, amekkora vastagságú pogácsát akarunk szaggatni. Díszítés céljából két irányból bevagdossuk a tetejét, de ez elhagyható. A nyújtás vastagsága ízlésünknek megfelelő, én most 2 cm vastagságúra nyújtottam a tésztát, majd egy 4,5 cm-es pogácsaszaggatóval szúrtam ki, de ez is ízlés szerinti.

A kiszúrt pogácsákat egy tepsibe tesszük és fél órát pihentetjük, majd felvert tojással megkenjük és sütőbe tesszük. A sütő legyen hideg, ha a tepsit betettük, akkor állítsuk 180 °C-ra (gázon közepesnél kicsit melegebbre) és légkeveréssel süssük 20-25 percig, amíg szép aranybarna lesz. Ne süssük túl, mert cipőtalp lesz az eredmény.

Tapasztalatom, hogy a pogácsák kiszúrását követően leeső darabokat ha újra összegyúrom és kiszaggatom, akkor nem ugyan olyan lesz már a tészta, mint eredetileg kiszúrt társai. Ezért azt szoktam csinálni, hogy a leeső darabokat összegyúrom, de nem pogácsát szaggatok belőle, hanem kis rudakat sodrok és ezeket sütöm ki. A maradék tésztát tehát összegyúrjuk, 1 cm vastagságúra nyújtjuk, majd 0,5-1 cm vastagságú csíkokat vágunk, amelyeket megtekerünk és miután tojással lekentük, megsütjük.

Akár a pogácsákat, akár ezeket a csavart rudacskákat is megszórhatjuk ízlés szerint szezámmaggal.

Érdemes a krumplis pogácsát kipróbálni édes- vagy csípős paprikakrémmel, mert nagyon finom.






 

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...