Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. augusztus 28., kedd

Limonádé

Gyermekkori nagy kedvencem a limonádé. Bagatellnek tűnhet, hogy limonádé receptet írok, de ahogy egy egyszerű ételt is el lehet készíteni sokféle módon, úgy egy egyszerű limonádénak is lehet sokféle receptje. Sokáig én is úgy készítettem, mint sokan, hogy a lehetőleg frissen facsart citromlevet összekevertem a vízzel, majd hozzáadtam a cukrot és kevergettem, amíg a cukor fel nem olvadt, ami sokszor nem kevés idő volt. Aztán arra gondoltam, hogy mi lenne, ha cukorszirupot használnék, hiszen az rögtön elkeverhető és azonnal kész a finom limonádé. Így aztán azt szoktam csinálni, hogy elkészítek egy jó adag cukorszirupot, ami aztán eláll a hűtőben jó sokáig és ha szükséges, akkor pillanatok alatt elkészíthetem az italt. Ezen kívül a cukorszirup felhasználható máshoz is, például gyümölcsleveshez, pláne, ha hidegen készítjük, nem főzzük, így nem kell attól tartani, hogy a cukor nem oldódik fel és ropog majd a fogunk alatt.

A cukorszirupot úgy készítem, hogy egyenlő mennyiségű cukrot és vizet egy megfelelő méretű edényben forralni kezdek. Minél tovább forraljuk, annál sűrűbb lesz, ami azt is jelenti, hogy az íze is változik. Ahogy sűrűsödik karamellizálódhat a cukor és ez megváltoztatja a szirup ízét, nem egyszerűen édes, cukor íze lesz, hanem plusz ízeket is előcsalogathat a szájpadlásunkról. Persze nem biztos, hogy a limonádénak jót tesz, ha egy sűrű, karamellás ízű szirupból készítjük, így ha ehhez kell, akkor nem kell sokáig forralni, csak annyit, hogy elolvadjon a cukor és kissé besűrűsödjön, ez 5 perc nagyjából.

Ha a szirup kész, akkor hagyjuk kihűlni, majd citromlével és vízzel összekeverve már fogyaszthatjuk is a friss limonádét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...