Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. november 17., szombat

Óriás kifli Limarától - kicsit másként

Már megint Limara receptgyűjteményéből származó dolgot készítettem. Csabi barátom mondta, hogy adna egy kis öregtésztát, mert nem tud vele sütni és csak tönkremenne. Mondtam neki, hogy jó, de mondjon hozzá valami receptet is, mert én még nem használtam öregtésztát. Mondott is, sőt meg is kínált, mert éppen óriás kiflit sütött Limara pékségéből.
Az ötlet kiváló volt. Picit változtattam ugyan, mert aszkorbinsavat nem tudtam beszerezni, illetve arra gondoltam, hogy este elkészítem a tésztát, majd reggel sütöm ki, így reggelire friss kifli lesz az asztalon. Féltem a dologtól kicsit, hogy milyen lesz reggelre a tészta, de működött, érdemes vele próbálkozni, mert ez a recept is annyira jó, mint a többi erről a blogról.

Az eredeti receptet nem írom le, az itt megtalálható. Csak azt írom le, amin változtattam.

Tehát, mivel nem volt aszkorbinsavam, így pici ecetet tettem a tésztába, azzal dagasztottam. Csabi, akitől az öregtészta származik azt mondta, hogy az ecet helyettesítheti az aszkorbinsavat és én hittem neki. Az ecet egy mokkáskanálnyi volt.

Én úgy készítettem el a tésztát, hogy a cukros langyos tejben felfuttattam az élesztőt, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam a tésztát. Amikor a robotgép végzett és a tészta szép sima, rugalmas állapotú volt, akkor deszkán kézzel átgyúrtam még pár percig, majd két részre osztottam és folpackkal lefedve a hűtőszekrénybe tettem.

Alap koncepcióm szerint reggel akartam csak megsütni.

Miután úgy 8 órán át pihent a hűtőben, láthatóan szépen megkelt. A tésztát újra átgyúrtam, majd kinyújtottam, ahogy sikerült és felcsavartam. A felcsavart tésztát aztán kifli formájúra alakítottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem mind a kettőt.

Tekintve, hogy sütőzacskóm nincs, így a sütő aljába tettem egy edénybe vizet, hogy gőz képződhessen sütéskor, valamint megspricceltem vízzel a tésztát, megszórtam egy csipet liszttel, hogy "házias" külseje legyen és így tettem be a sütőbe. Ekkor kapcsoltam csak be a sütőt, amit alsó felső sütésre állítottam 200 °C-ra és hagytam sülni. Elfelejtettem az időt megnézni, de a hideg sütőbe tolástól számítva kb 40 percet töltöttek a kiflik a sütőben.

Amikor késznek ítéltem, akkor kivettem a sütőből, újabb vízpermetet kaptak és hagytam langyosra hűlni őket.

Nagyon finom, ropogós kérgük lett, finom, foszlós bélzettel. Érdemes kipróbálni!

a tészta este...

...és reggel







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...