Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. február 10., vasárnap

Vadas marha

Nagyon régen ettem már vadast, eszembe jutott, hogy készíthetnék azt. Azért is jó választás, mert ez nálam kettő az egyben étel. Az egyik a marhából készült húsleves, a másik pedig a levesben főtt zöldségekből készült vadas mártás benne a marha főtt húsa.
Egyszerű és nagyon finom. Én úgy szeretem, ha a mártás szép sima, bársonyos, ezért én így készítem.

Hozzávalók:

1 kg marha stefánia
vegyes leveszöldség
tejföl
mustár
citromlé
cukor
étolaj
finomliszt

Elkészítése:

A marhából a szokott módon húslevest főzünk. Amikor a leves készen van, akkor kivesszük belőle a húst, valamint a főtt sárgarépát és néhány szál gyökeret.
A hozzávalókat szemre rakom bele és folyamatosan kóstolgatom, ezért nincs pontos mértékegységben megadva semmi, de aki nekilát látni fogja, hogy nincs is szükség pontos mennyiségekre, így is menni fog, úgyis az ízlésünk határozza majd meg, hogy miből mennyit teszünk bele.
Egy lábasban pár korty étolajat melegítünk, majd megszórjuk 2-3 evőkanál finomliszttel és zsemleszínű rántást készítünk. Ha a rántás elkészült, akkor rádobjuk a levesben főtt répát és gyökeret. Én 4 nagyobb répát és 1 gyökeret raktam rá. Nagyjából összetörjük fakanállal a zöldségeket, majd merünk rá a forró húslevesből. Ízesítjük mustárral, cukorral, citromlével és pár kanál tejföllel és leturmixoljuk az egészet, hogy szép, bársonyos állagú mártást kapjunk. Ha nagyon sűrű lenne, akkor öntünk hozzá kevés vizet, vagy merünk még rá levest.
Ha beállítottuk az ízlésünknek megfelelő ízét és sűrűségét, akkor forralunk egyet rajta, majd a feldarabolt marhahúst beletesszük.

Zsemlegombóccal lenne igazán finom, de én spagettit főztem hozzá. Ezzel is kiváló.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...