Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. szeptember 16., hétfő

Habos szilvás sütemény

Valamilyen szilvás sütin gondolkodtam. Ahogy az interneten nézelődtem, rátaláltam erre a habos szilvás sütemény receptre, ami megtetszett. Egyszerű és gyors. Mivel mákos nudlit is készítettem, amit szilvalekvárral fogyasztok (egyik nagy kedvencem), így arra gondoltam, hogy a bögrés mákos süti receptjét átvariálom kicsit bögrés mákos szilvás sütivé, kettévágva aztán még kerül bele egy kis saját készítésű szilvalekvár is, így teljesen odaleszek a gyönyörtől, hogy mák és szilva is lesz egy sütiben. Szóval feladtam a leckét magamnak, hogy melyik is készüljön, aztán végül a habos sütire esett a választásom, a "szörnyszülöttemet" pedig majd legközelebb készítem el.


Az eredeti recept a femina.hu oldalról:

"Habos szilvás sütemény

Hozzávalók:

  • 50 dkg kimagozott szilva
  • 20 dkg liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 15 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 3 tojás
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • fahéj
A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral keverd habosra. Add hozzá a tojássárgákat, szitáld bele a lisztet és a sütőport. Ha nem áll össze, tegyél bele egy kis tejet. Egy kivajazott tepsibe öntsd bele a tésztát.
A szilvát hámozd meg, magozd ki, és a negyedeket nyomkodd a tésztába. Szórd meg fahéjjal ízlésed szerint, és előmelegített sütőben süsd nagyjából fél órát. A tojásfehérjékből verj kemény habot, a cukrot adagonként keverd hozzá, egészen addig, míg utóbbi el nem olvad. A habot óvatosan simítsd a megsütött tésztára, és tedd vissza annyi időre a sütőbe, míg megpirul."

Szóval ennyi. Annyit változtattam a recepten, hogy a tepsi aljába raktam a szilvát, erre kentem rá a sütimasszát (valóban kellett bele tej, 0,5 dl-t tettem bele), majd 175 °C-on sütöttem légkeverésen fél órát. Kiszedtem a tepsiből, átfordítottam és a szilva tetejére kentem rá a cukros tojáshabot, amit aztán fél órát szikkasztottam a 100 °C-os sütőben. Azért így csináltam, hogy biztosan ne süllyedjen a szilva a sütibe, így biztosan a tetején maradt. A süteményt egy 18x32 cm-es tepsiben sütöttem. Annyi történt még, hogy a szilvát a fagyasztóból vettem elő, ezért úgy néz ki, mintha megpároltam volna, kissé löttyedt volt. Friss, ropogós szilvával szebb lett volna a kinézete talán.

Finom, érdemes kipróbálni.






 

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...