Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2014. február 23., vasárnap

3 perces süti 2 perces sodóval

Nem vagyok az a kimondott mikrohullámú sütő kedvelő, sőt nagyon nem. Egy tányér levest is inkább melegítek tűzhelyen, mint betegyem ebbe a szerkezetbe. De azért van. Mert van úgy, hogy szükség van a "gyorsaságára", amelyet leginkább melegítés során kamatoztat.
Felhívták a figyelmemet egy süteményre, amely teljesen egy ilyen szerkezetben készül és mindennel együtt összesen 5 perc alatt készen van egy "bögre" friss sütemény. A szkepticizmusnak az empíria a legnagyobb ellensége, így kipróbáltam, hátha... és működött. Egy piskótaszerű sütemény az eredmény, amely abból a bögréből elfogyasztható, amelyben készült. Ha tényleg nagyon, de nagyon gyorsan enne az ember egy kis sütit, nasit, akkor kiváló alternatíva.
Készítésekor szembesültem azonban egy problémával. Kellett volna rá valami "szósz", mert nagyon kívánta volna, hogy ráöntsek valamit. Tekintve, hogy vanília fagyim nem volt (pedig ez igen jó ötletnek mutatkozott), így magában ettem, mikor először készítettem. Aztán gondolkodtam, hogy rendben, hogy pár perc alatt van egy sütim, de kell hozzá egy pár perc alatt elkészíthető sodó is és kísérletezésbe kezdtem. A kísérlet eredménye egy 2 perc alatt -szintén mikróban- elkészíthető sodó lett, amellyel együtt igazán finom az eredmény.
Javaslom kipróbálni mindenkinek, akinek gyorsan szüksége van egy kis sütire és persze van mikrója. Érdemes próbálkozni...

Az eredeti recept, amely itt található:

hozzávalók / 2 adag:

  • 4 csapott ek liszt
  • 1 kk sütőpor
  • 4 ek porcukor
  • 2 ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 db tojás
  • 3 ek tej
  • 3 ek napraforgó étolaj

elkészítés:

  1. A hozzávalókat egy nagyobb, mikrózható bögrében vagy müzlis tálban a fenti sorrendben jól összekeverjük.
  2. Mikróban teljes fokozaton 3 perc alatt megsütjük.
  3. Frissen, melegen pl. vaníliasodóval tálaljuk.
-*-*-*-*-*-
 
Tipp:
- az én mikróm 700 Watt teljesítményű, én tehát így sütöttem
- én egy müzlis tálkában csináltam és egy adagként kezeltem, felnőtteknek egy adag, gyerekeknek kettő...
- ha valaki nem a sütéshez szolgáló edénykében akarja összekeverni a hozzávalókat, nagyon jó szolgálatot tesz egy shaker

2 perces vaníliás sodó a sütihez:

Biztosan nem én találtam fel a spanyol viaszt, de miután ezt a receptet sehol nem olvastam, hanem saját "kútfőből" pattant ki, így ennek tükrében írom le:

hozzávalók:

1 evőkanál vaníliás pudingpor
2 evőkanál cukor
1,5-2 dl tej (1,5 dl sűrűbb, 2 dl kicsivel hígabb állagot eredményez)

elkészítése:

 A hozzávalókat egy megfelelő méretű pohárban csomómentesen összekeverjük. Nagyon jó szolgálatot tett esetemben egy elektromos tejhabosító, amely tökéletes munkát végzett.
A kész alapot mikróba tesszük, majd 2 percig a legnagyobb fokozaton (esetemben 700 Watt) mikrózzuk. Egy percnél megállítjuk és átkeverjük.

A kész sodót a kész sütire öntjük, megszórjuk reszelt csokival és fogyaszthatjuk is (csak a szánkat nehogy megégessük).




2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...