Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2014. február 2., vasárnap

Mákos kocka

Nagy mákrajongó vagyok. Szerencsémre ezzel vannak mások is így, például Barbi, akinek ezt a mákos kockáját már korábban kinéztem. Ma megsütöttem és fantasztikusan finom. Most vágtam fel, még langyos, de elég nehéz abbahagyni...
Én nem vagyok az a kimondottan "egészségesen főző és táplálkozó" típus, de egy kedves ismerősöm próbál egészségesen étkezni és kért tőlem olyan receptet, amiben sem finomliszt, sem pedig cukor nincs. Nos, ennek a süteménynek rögtön a nekem való lisztes cukros változata mellett megtalálható az egészséges változata is, így aki próbál máshogyan táplálkozni, nem kell, hogy lemondjon erről a finomságról.

Mind a két receptet közlöm itt, egymás után

Mákos kocka - hagyományos változat


"Tészta:
  • 30 dkg liszt
  • 22,5 dkg margarin
  • 1 tojássárgája
  • kb. 1-2 ek. tejföl
Töltelék:
  • 40 dkg darált mák
  • 30 dkg cukor
  • 3 tojássárgája
  • 4 tojásfehérje
  • 1 citrom
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 5 dkg vaj (én margarint használtam)
  • kb. 3 ek. baracklekvár
  1. A tésztához valókat összegyúrjuk és két cipóra osztjuk 2/3-1/3 arányban és hideg helyre tesszük.
  2. A mákot a cukrot egy pici vízzel sűrűre főzzük.
  3. Mikor már langyos, mehet hozzá a vaj, tojássárgák, vaníliás cukor, baracklekvár, citrom reszelt héja és leve. Jól összekeverjük.
  4. A tojásfehérjéből vert kemény habot óvatosan beleforgatjuk.
  5. A nagyobb cipót kinyújtjuk és a kivajazott lisztezett tepsibe (40 x 24 cm-es), fektetjük.
  6. Rásimítjuk a mákos tölteléket, majd a kiscipóból nyújtott tésztát.
  7. Villával megszurkáljuk és előmelegített sütőben közepes lángon megsütjük."
Én 180 °C-on légkeverésen 30 percig sütöttem. A töltelék jó lágy és szaftos volt, a sütemény sütés után sem volt fojtós, száraz. Szerintem mindjárt eszek még egy darabot...


Mákos kocka - egészséges változat (finomliszt és cukor nélkül)


"Tészta:
  • 150 g zabliszt
  • 100 g mandulaliszt
  • 50 g kókuszliszt
  • 225 g kókuszzsír
  • 1 tojássárgája
  • kb. 1-2 ek. kókusztejszín
Töltelék:
  • 400 g darált mák
  • 100 g xilit
  • 1-2 ek. folyékony édesítő
  • 3 tojássárgája
  • 4 tojásfehérje
  • 1 citrom leve
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 50 g kókuszzsír
  • kb. 3 ek. baracklekvár
Elkészítés:
  1. A tésztához valókat összegyúrjuk és két cipóra osztjuk 2/3-1/3 arányban és hideg helyre tesszük.
  2. A mákot a cukrot egy pici vízzel sűrűre főzzük.
  3. Mikor már langyos, mehet hozzá a kókuszzsír, tojássárgák, vanília kivonat, baracklekvár, citrom leve, de csak annyi, hogy krémszerű kenhető masszát kapjunk, ne folyjon.
  4. A tojásfehérjéből vert kemény habot óvatosan beleforgatjuk.
  5. A nagyobb cipót kinyújtjuk és a kivajazott lisztezett tepsibe (40x24 cm-es), fektetjük.
  6. Rásimítjuk a mákos tölteléket, majd a másik kinyújtott tészta lapot.
  7. Villával megszurkáljuk és előmelegített sütőben közepes lángon megsütjük."
Jó kísérletezést, aki így szeretné kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...