Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2014. március 30., vasárnap

Burgonyás kőttes

Valami könnyed kelt tésztára vágytam. Hol nézelődtem volna, ha nem Limaránál. Rövid nézelődés után rögtön megakadt a szemem ezen a burgonyás kőttes recepten. Nem készítettem korábban ilyet, de a képek és a recept alapján ez volt az, amit kerestem. Megsütöttem. Leírhatatlan, hogy mennyire lágy, légies volt a tészta, mint egy puha pillepaplan. Ami az ilyen típusú tésztáknál szokatlan, másnapra is nagyon finom maradt, nem száradt ki, nem lett szívós. Csak ajánlani tudom. Az eredeti recept itt található.

A recept Limarától:

"Hozzávalók:
  • 50 dkg burgonya
  • 1 kg finomliszt
  • 5,5 dl langyos tej
  • 2 csapott ek. só
  • 1 tk. cukor
  • 10 dkg puha vaj
  • 5 dkg friss élesztő
A burgonyát meghámozzuk, kockára vágjuk és annyi vízben ami ellepi, puhára főzzük. Leszűrjük (a levét is felfogjuk, eltesszük kenyértészta dagasztáshoz) és jól kihűtjük.
Kovászt készítünk. 1 dl tejbe tesszük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és 2 ek. liszttel elkeverjük. A tetejére is teszünk egy evőkanál lisztet és kb. 10 perc alatt felfuttatjuk.
 
Ezután áttörjük és egy nagyobb tálba tesszük a burgonyát. Rászitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a sót, a maradék tejet és a kovászt.
Kézzel egy könnyű, lágy, de nem ragacsos tésztát dagasztunk. A dagasztás második felében több részletben hozzáadjuk a vajat is (vaj helyett használhatunk liba vagy mangalica zsírt is, még szebb tésztánk lesz!)
Amikor a tésztánk szép sima, fényes és nem ragad már a tál oldalához és a kezünkhöz sem finoman belisztezzük a tetejét és egy ruhával letakarjuk. Kb. 45 perc alatt duplájára kelesztjük.
 
Finoman meghintünk liszttel egy deszkát és a megkelt tésztát óvatosan ráfordítjuk. Kézzel ujjnyi vastag téglalap formára húzkodjuk és 24, nagyjából egyforma darabba vágjuk. A hosszabbik oldalával párhuzamosan négy részre, majd a rövidebb oldalával párhuzamosan hat részre osztjuk.
 
Az így kapott tésztadarabokból kis cipókat formázunk és egy 38 cm x 28 cm nagyságú, vajjal kikent tepsibe sorakoztatjuk őket. A tetejüket is lekenjük olvasztott vajjal és kb. 30 percig kelni hagyjuk.
A sütőt ezalatt előmelegítjük 180 fokra.
A megkelt tésztát a forró sütőbe toljuk és 25-30 perc alatt szép pirosra sütjük.
A tepsiből egyben kifordítjuk és kézzel széttépkedjük.

Kisebb adag tészta géppel is bedagasztható természetesen."
 
Apró változtatás csupán, hogy amikor a tésztát felvágtam, akkor kissé széthúztam és feltekertem, így került a tepsibe.
 
Fázisfotókat nem készítettem, mert Limaránál sok kép található.
 
Jó sütést!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...