Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2016. január 31., vasárnap

Narancsos gyömbéres zabkeksz

Vannak olyan dolgok, amelyeket tényleg nem érdemes boltban venni, mert pillanatok alatt otthon is elkészíthető néhány hozzávalóból és azon túl, hogy garantáltan az lesz benne, amit belerakunk, a sikerélmény is adott, amely a vásárlás során ugye elmarad. A zabkeksz ilyen. A zab nagyon egészséges ráadásul, így ez a keksz akár reggelire is kiváló, hogy beindítsa a napot.

Az alaprecept, amelyen néhány apróság került változtatásra Kis-Varga Judit www.csakapuffin.cafeblog.hu gasztroblogjáról származik, amelyet bátran ajánlok mindenkinek, valóban kipróbált receptjei vannak.

A recept az idézett blogról (az eredeti itt található):

"Hozzávalók kb. 40 db-hoz:

30 dkg zabpehely
30 dkg búzaliszt
10 dkg kókuszreszelék
1 tk. szódabikarbóna
15 dkg cukor
20 dkg vaj
kb. 30-35 ml víz
5-6 ek. kandírozott narancshéj

1. A vajat megolvasztjuk, a kandírozott narancshéjat felaprítjuk.
2. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, és sütőpapírral kibélelünk 2 vagy 3 nagyobb tepsit.
3. A zabpelyhet, a lisztet, a kókuszreszeléket, a szódabikarbónát és a cukrot egy tálba mérjük, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat, a vizet és a felaprított kandírozott narancshéjat, és összegyúrjuk. Ha nem áll össze, adhatunk hozzá még 1-2 evőkanál vizet.
4. A masszából nedves kézzel diónyi gombócokat formázunk, és a sütőpapíros tepsire helyezzük őket, majd tenyérrel enyhén kilapítjuk.
5. Az előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 14 percig sütjük. Ha kész, hűlni hagyjuk."

Az apró változás, amit végrehajtottam, hogy nem volt kéznél kandírozott narancshéjam, így simán belereszeltem egy nagyobb narancs héját, illetve reszeltem bele egy darabka gyömbért is. Nem sima kristálycukrot, hanem finomítatlan barna nádcukrot használtam. Nem rontottam el vele... A sütő 180 °C, légkeveréssel. Én kicsit nagyobbacska kekszeket készítettem, egy evőkanálnyi tésztát formáztam golyóvá, majd lapogattam el.

Érdemes kipróbálni, nagyon finom, jobb mint a bolti. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...