Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2016. február 26., péntek

Fácánpástétom

Még nem készítettem pástétomot, de Szabó Tamás fővadász úr madarával és kedves inspirálásával végül ezt készítettem ebből a finom alapanyagból. Keresgéltem az interneten, de nem igazán tetszett egyik recept sem, amikor véletlenül rátaláltam erre, a stahl.hu oldalon. Természetesen apró módosítás azért van, nevezetesen, hogy az eredeti recept alapja a nyers fácánhús, azonban én előbb főztem egy finom húslevest, majd a főtt hús felhasználásával láttam hozzá, illetve a fűszerezésen is változtattam picit. Az eredmény csodálatos lett. Érdemes kipróbálni.

Az eredeti recept forrása: http://www.stahl.hu/hu/recept/falatkak/Facanpastetom_pisztaciaval_es_aszalt_sargabarackkal

Hozzávalók:

2 evőkanál kacsazsír
1 fej vöröshagyma
40 dkg fácánhús (esetemben húslevesben főtt hús)
20 dkg csirkemáj
4 egész tojás
1 dl tejszín
1 marék tisztított, natúr pisztácia
1/2 marék aszalt sárgabarack
só, bors, vadfűszer keverék (szegfűbors, borókabogyó, koriander, babérlevél, narancshéj, citromhéj, gyömbér)
nagy csokor friss petrezselyem

Elkészítése:

A kacsazsíron üvegesre sütjük a finomra vágott vöröshagymát, majd hagyjuk kihűlni. A tojásokat elhabarjuk a tejszínnel. A fácánhúst és a csirkemájat egy arra alkalmas háztartási robotgéppel ízlésünk szerint pépesítjük. Én simábban, selymesebben gondoltam ezt az ételt, így egészen finomra dolgoztam.
Az előkészített májas húspépet a hagymával, a tojásos tejszínnel alaposan összedolgozzuk, közben sózzuk, borsozzuk és fűszerezzük a vadfűszer keverékkel (készen is kiváló fűszerkeverékek kaphatóak, de magunknak is összeállíthatjuk, majd mozsárban, vagy kávédarálóban finomra őröljük). A végén beleforgatjuk a pisztáciát és a feldarabolt sárgabarackot.
A kész pástétom alapot egy pástétomformába, ennek hiányába egy megfelelő méretű sütésálló edénybe tesszük, majd az edényt egy tepsibe helyezzük, 2/3 részig forró vízzel feltöltjük és betoljuk a 180 °C-ra előmelegített légkeveréses sütőbe, ahol egy órán át gőzöljük.

Egy óra elteltével kivesszük a sütőből, hagyjuk kihűlni, majd préseljük (alufóliát teszünk rá és konzerveket helyezünk a tetejére) egy éjszakán át.

Másnap vékonyan szeleteljük és fogyasztható.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...