Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. március 4., vasárnap

Ízes bukta

Az a szerencsés helyzet a buktával, hogy az aranygaluska tésztáját kell elkészíteni hozzá. Miután a tészta megkelt, kinyújtjuk 0,5-0,7 cm vastagságúra. kb. 8x10 cm-es téglalapokat vágunk belőle és megtöltjük lekvárral. Ha a lekvár rajta van a kis tésztáinkon, akkor feltekerjük, majd a végeit benyomkodjuk, hogy ne folyjon ki a lekvár. A buktához a sütésálló lekvár a legjobb választás, mert ez feldarabolható és könnyen megtölthető vele a bukta. Esetemben 0.5 kg-os sárgabarack íz volt ez a töltelék, szép egyenlő részekre feldarabolva. Kellet még a végére két kanál olvasztott zsír, amivel sütés előtt megkentem a buktákat. Pontosan ez úgy nézett ki, hogy a megtöltött buktákat egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam úgy, hogy pár mm volt közöttük. Megkentem őket olvasztott zsírral, majd fél órát újra kelni hagytam. Ezt követően 170 °C-os sütőben légekeveréssel 25 percig sütöttem (gázon élénk tűznél). Mire megsültek, az a kis rés, amit hagytam eltűnt, mert sülés közben még keltek és a végére a bukták összeértek. Rendkívül finom, puha lett a tésztája, amelyből melegen beleharapva kifolyik a kezdetben még tömbbé összeálló lekvár. Tálaláskor porcukorral megszórhatjuk ízlésünk szerint.

8x10 cm-es darabokra vágjuk a tésztát és beletesszük a feldarabolt lekvárt


ha feltekertük, akkor a végeit benyomkodjuk
tepsibe rakjuk és megkenjük olvasztott zsírral, majd fél órát újra kelni hagyjuk
sütés közben még jobban megkelnek, ezért összeérnek
ízlés szerint porcukorral meghintve tálaljuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...