Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. június 25., hétfő

Marcsi joghurt tortája

Eszembe jutott ez a finom torta, ami kimondottan üdítő meleg nyári napokon. Megsütöttem, erre eleredt az eső és 20 °C lett. Nem baj, mert a torta attól még finom. Tavaly nyár óta nem sütöttem meg, de szerencsére megtaláltam a receptet. Az anyaghányadból a 22 cm-es tortaforma majdnem teljesen tele lesz. Szerintem így nagyon szép, hogy jó magas a krém. Ha valakinek nagyobb tortaformája van, akkor ezt kalkulálja bele.

Hozzávalók:

Piskótához:

2 darab nagy méretű tojás
2 evőkanál cukor
2 evőkanál finomliszt
2 evőkanál tej
1 teáskanál étolaj
csipet só

Krémhez:

3 dl habtejszín
2 kis pohár natúr joghurt
15 dkg porcukor
2 dl víz
2 citrom leve
3 evőkanál porcukor
2,5 zacskó (vagy 2,5 dkg) lapzselatin
ízlés szerint gyümölcsök (nekem most sárgadinnye volt, 25 dkg került bele)

Először süssük meg a piskótát, amely a torta alja lesz. A tojásokat szétválasztjuk, majd a fehérjét csipet sóval keményre verjük. A sárgákat fehéredésig verjük a cukorral, majd belekeverjük a tejet és az olajat, beleforgatjuk a lisztet és a tojásfehérjék keményre vert habjával óvatosan összedolgozzuk. A tortaformát vékonyan kiolajozzuk és sütőpapírral kibéleljük. A tésztát beleöntjük és 160 °C-os sütőben légkeveréssel (gázon közepes tűznél) körülbelül 10 perc alatt megsütjük (hamar megsül). Ha készen van, akkor hagyjuk hűlni. Ha kihűlt, akkor kivesszük a formából, leszedjük a papírt, majd visszakapcsoljuk a tortaformát és az aljára tesszük a piskótánkat. A krém erre kerül majd rá, a kapcsos tortaforma nagyon jól zár, így nem fog kifolyni a krém.

Elkészítjük a krémet. Először a vízbe belefacsarjuk a két citrom levét, majd a 3 evőkanál cukorral egy edényben a tűzre tesszük a levet. A lapzselatint vízbe áztatjuk, hogy megpuhuljon, majd pár perc múlva a már puha lapokat kiszedjük a vízből, majd a citromos szirupba rakjuk, ha felforrt és a zselatin elolvadt lekapcsoljuk a tüzet és hagyjuk hűlni (meggyorsítjuk a hűlést vízfürdőbe állítással).
Míg az "összetartó erő" hűl, elkészítjük a krémalapot. A tejszínt felverjük, hozzáadjuk a porcukrot és jó kemény habot verünk belőle. A kész tejszínhabba beleforgatjuk a natúr joghurtot. A legjobb a natúr görög joghurt lenne, mert annak nagyon jó a textúrája, én egy szűrőbe tettem ami nekem volt és lecsöpögtettem a levét, így sokat javult az állaga. Ha a joghurtos tejszín megvan, akkor beleforgatjuk a gyümölcsöt, amit gondolunk hozzá. Én most kisebb darabokra aprított sárgadinnyét forgattam a krémbe.

Mire elkészült a krémalapunk talán a zselatinos levünk is szobahőmérsékletre hűlt már. Ha igen, akkor a levet apránként beleöntjük a krémbe és óvatosan összeforgatjuk. Minél közelebb van a két anyag hőmérséklete egymáshoz, annál kisebb eséllyel lesznek kis zselatingömböcskék a krémben (én már jártam úgy). Az elkészült krémet a kapcsos tortaformába öntjük, amelyben ezután hagyjuk kihűlni és összeállni pár óra hosszat a hideg hűtőszekrényben.

Ha szépen megdermedt a krém, akkor a tortaforma oldalát levesszük, előtte egy éles késsel érdemes körbevágni a tortát, hogy nehogy valahol ne engedje el (szokás szerint nem bírtam kivárni a megfelelő időt és nekem egy kicsit megrogyott, de az ízét nem befolyásolja a dolog).

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...