Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. július 10., kedd

Padlizsánkrém

Padlizsánkrémet készítettem. Eléggé egyszerűen elkészíthető, bár a sütő termeli a hőt azért rendesen, amíg megsül. Nyaranta, amikor az ember többször reggelizik otthon, akkor egy idő után már fejtörést okozhat kitalálni, hogy ne csak az ebéd, hanem a reggeli, uzsonna is változatos legyen. Különböző reggelinek való variációk után ajánlom ezt a krémet, amely pirítósra kenve remek alternatívát kínál.

Hozzávalók:

40 dkg padlizsán (körülbelül, esetemben ez két darab padlizsánt jelentett)
5 dkg vöröshagyma
8 dkg majonéz
néhány evőkanál olívaolaj
só, bors ízlés szerint

Elkészítése:

Első lépésként meg kell sütni a padlizsánt. A 200 °C-ra melegített légkeveréses sütőbe (gázon nagyobb fokozaton) toljuk a kettévágott padlizsánokat és 45-60 perc alatt megsütjük. Azért nem tudok pontos időt mondani, mert most egy órát sütöttem, de volt, hogy hamarabb megsült. Amikor szép barnás-pirosas lesz a színe és teljesen megpuhult a húsa, akkor készen van (nekem ennek a mennyiségnek a duplája volt, de csak a feléből készítettem el a krémet, a maradék sült padlizsánhúst a fagyasztóba raktam, ha elfogy az adag, akkor lehet új, friss krémet készíteni belőle).
A megsült padlizsánnak kikaparjuk a belsejét, amely egy evőkanál segítségével pillanatok alatt véghezvihető. A padlizsánhúst beledobjuk a turmixba. Innentől kezdve -bár mondjuk eddig is- teljesen ízlésünk szerinti a dolog.
Aki hagymásan szereti többet, aki nem, kevesebb hagymát tegyen bele, ugyan ez vonatkozik a majonézre, a sóra, borsa és az olívaolajra is. Az ízesítésen kívül az állag is ízlés kérdése. Van, aki darabosabbra hagyja, akkor villával elég összetörni és a hagymát apróra vágva belekeverni. Én krémesebb állagúra készítettem, így lezúztam a turmixban minden egyes hozzávalójával együtt. A vége egy szép, bársonyos krém lett, amelyet pirítósra kenve, aprított vöröshagyma és lila hagyma keverékével megszórva, paradicsomcikkekkel tálaltam.


1 megjegyzés:

  1. De sajnálom, hogy nem találtam korábban erre a receptre. Mindenütt egészben írja megsütni a padlizsánt, és úgy köpköd. De van még a hűtőben padlizsánom, este sütés.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...