Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. július 17., kedd

Roston sült csirkemell M cukkinipogácsával, grillezett padlizsánnal és tejszínes gombával

A megunhatatlan cukkini, gomba, csirkemell. Most nem rántottam a cukkinit, hanem lereszeltem és tócsni módjára megsütöttem. A padlizsánból félretettem egyet, mert padlizsánkrémet is csináltam és gondoltam meggrillezem az egyiket. Egy nagyon könnyed, üde étel lett belőle, talán még egészséges is.

Hozzávalók:

személyenként 1 csirkemell filé (ha nagyon nagy, akkor fél csirkemell)
1 padlizsán
60 dkg cukkini (vagy ahogy éppen sikerül)
25 dkg gomba (bármilyen)
2,5 dl tejszín
1 nagy csokor petrezselyemzöld
2 darab tojás
liszt
zsemlemorzsa
olívaolaj vagy étolaj
vaj
só, bors

Elkészítése:

A cukkinit megtisztítjuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Hozzáadjuk a tojásokat, sózzuk, borsozzuk, egy fél csokor petrezselyemzöldet adunk hozzá, majd lisztet és zsemlemorzsát forgatunk bele. Csak annyi liszt és zsemlemorzsa kell hozzá, hogy a nedvességet felszívja. Ízlésünk szerint sima kis korongokat sütünk belőle kevés olajon, vagy egy nagyobb pogácsaszaggatóba teszünk a masszából, megpirítjuk a két oldalát, majd egy tepsire átrakjuk és forró sütőben 20 perc alatt átsütjük a pogácsáinkat. Ha csak vékony lepénykéket sütünk, akkor az hamar elkészül, nem kell neki a sütőben átsülnie.

Amíg sülnek a cukkinipogácsák foglalkozhatunk ételünk többi részével. A csirkemellet méretétől függően egyben hagyjuk, vagy elfelezzük, meglocsoljuk olajjal, sózzuk, borsozzuk és megsütjük. Én grillserpenyőben sütöttem meg, mert tetszenek a csíkjai, de sima serpenyőben is megsüthető. Közben a padlizsánt felszeleteljük, megloccsantjuk olajjal, sózzuk, borsozzuk és ezt is a grillserpenyőbe tesszük.
Míg sül a hús és a padlizsán, elkészítjük a tejszínes gombát. A cukkinipogácsák visszamaradt zsiradékához adunk kevés vajat, majd a felszeletelt gombát (amit nem kell meghámozni, csak a rátapadt szennyeződésektől megtisztogatni) rádobjuk, sózzuk, borsozzuk és zsírjára sütjük. Ha a gomba zsírjára sült, akkor megszórjuk a maradék fél csokor aprított petrezselyemmel, majd felöntjük a tejszínnel és beforraljuk pár perc alatt. Addig kell forralni, amíg a tejszín mártás sűrűségű lesz.

Már csak a tálalás maradt hátra.

Teszünk a tányérra a cukkinipogácsából, a grillezett padlizsánszeletekből és a csíkokra szelt csirkemellből, majd megkoronázzuk a tejszínes gombával.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...