Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. július 29., vasárnap

Tortilla tekercs

A hamburger és a gyros után egy másik "gyorskaja". Van egy tortilla receptem, ami nagyon régen megvan már, nem tudom, hogy honnan van, mindig ezt sütöm. Viszont olyan régen csináltam már, hogy elfelejtettem, hogy mivel szoktam megtölteni. Így improvizáltam. Miután most leírom, legközelebb legalább meglesz a töltelék receptje, viszont arra is rájöttem, miközben készítettem, hogy gyakorlatilag minden alkalommal készülhet improvizatív módon a töltelék, nem nagyon van szerintem "fix recept". Persze lehet, hogy nem teljesen autentikus, sőt, de ez az étel is olyan, amit minden konyha a magáénak tud tekinteni, így autentikus magyaros tortilla lett az eredmény.

Hozzávalók:

A tortillához:

4 dl finomliszt
0,5 dl étolaj
1 dl meleg víz (ami a csapból kifolyik éppen jó)
1/2 teáskanál só

A töltelékhez:

2 egész csirkemell
10 dkg trappista sajt
2,5 dl tejszín
kevés olívaolaj vagy étolaj
grill- vagy gyros fűszerkeverék
pirospaprika
lilahagyma, uborka, paradicsom
zsíros tejföl

Elkészítése:
Először készítsük el a tortilla lapokat. Kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a sót, majd az étolajat és bekapcsoljuk a robotgépet (ha nincs, akkor kézzel elmorzsoljuk az olajat a liszttel). Ha szépen eloszlott az olaj a lisztben, morzsikás lesz, akkor hozzáadjuk a meleg vizet (elég olyan meleg, ami a csapból kijön) és dagasztjuk úgy 5 percig. Az eredmény egy teljesen homogén, közepesen kemény tészta lesz. A kész tésztát folpackba tekerjük és fél órára magára hagyjuk. Nem kell hűtőbe tenni.
Fél óra múlva a tésztát annyi darabra szedjük, ahány tortilla lapot sütünk. Ebből a mennyiségből, az én 20 cm-es aljú serpenyőmet figyelembe véve 12 darab lett, amely azt jelentette, hogy 3-3,2 dekagramm nagyságú tésztadarabokat szakítottam ki a tésztából, amit erősen lisztezett deszkán hajszálvékonyra nyújtottam. A tészta ragadós, így folyamatosan lisztezni kell a deszkát. Olyan vékonyra kell nyújtani, hogy átlátszódjék (a képen is látszik, hogy mennyire vékony). A kinyújtott tésztát megsütjük. Ez úgy történik, hogy a kiszemelt serpenyőt feltesszük a tűzre és ha jó forró, akkor szárazon, mindenféle zsiradék nélkül beletesszük a tésztát. Ha az alja megsült, ami egyértelműen látszik, mert hólyagos lesz és a színe is megváltozik, akkor megfordítjuk és a másik oldalát is megsütjük. Az egész folyamat oldalanként nagyjából fél perc (ha lenne sparhelt otthon, akkor azon lenne a legjobb sütni, mert nem kellene figyelni a méretét, simán elférne bármekkora). A megsült lapokat félretesszük.

Elkészítjük a tölteléket. A csirkemellet feldaraboljuk, igazából mindegy, hogy csíkokra, vagy egyéb formára, ahogy ízlésünk diktálja. Kevés olívaolajon megpirítjuk a húst, közben fűszerezzük, én most gyros fűszerrel szórtam meg. Ha a csirke megsült, akkor felöntjük a tejszínnel, beletesszük a reszelt sajtot és beforraljuk. Megszórjuk kevés paprikával, hogy legyen egy kis színe. Ha a tejszínes sajtos szósz kellően besűrűsödött, akkor készen van.

Vékonyan feldarabolunk uborkát, paradicsomot és lilahagymát.

Nincs más hátra, mint elkészíteni a tekercseket, megtölteni a tortilla lapokat.
Egy lapot tányérra rakunk, teszünk rá a mártásos húsból, a zöldségekből, meglocsoljuk a tejföllel és betekerjük, ahogy sikerül. Először az alját hajtsuk fel, majd oldalt haladva-tekerve alakítsuk ki a tekercsünket.

Frissen a legfinomabb.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...