Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. szeptember 18., kedd

Tökfőzelék

A tökfőzelék is tök egyszerű étel... Sokáig ki nem állhattam a tököt, de idővel megszerettem. Mondjuk a sütőtök továbbra sem a barátom, de a tökfőzeléket megkedveltem. A tökfőzelék könnyen, gyorsan elkészíthető étel, akár hétköznap is, ha kevés idő van főzni, "töke válogatja", de maximum fél óra kell hozzá.

Hozzávalók:

1 spárgatök (nekem pucolatlanul 1,5 kg-os tököm volt)
2 evőkanál étolaj
1 púpozott evőkanál liszt
1 kis fej vöröshagyma
2 dl zsíros tejföl
1 csokor kapor
pirospaprika
bors
ízlés szerint ecet vagy citromlé

Elkészítése:

A tököt meghámozzuk, magjait kikaparjuk, majd a reszelő nagy lyukán lereszeljük. Kiváló hozzá a fagyasztott gyalult tök, az már konyhakész állapotban van.
A vöröshagymát megtisztítjuk, majd a reszelő apró lyukán lereszeljük.

Felteszünk egy edényt melegedni, beleöntjük az olajat, majd a lereszelt vöröshagymát megfonnyasztjuk rajta. Ha megfonnyadt a hagyma, akkor meghintjük pirospaprikával, rátesszük a tököt, átforgatjuk, sózzuk, borsozzuk, majd fedő alatt pároljuk. Miközben párolódik a tök, összeaprítjuk a kaprot (lehet szárított is) és rászórjuk a főzelékre. A pikantéria kedvéért egy pici ecetet adunk hozzá (én citromlevelet adtam, mert nem szeretem az ecetet), majd addig főzzük, míg a tök megpuhul.

Ha a tök puha, akkor a lisztet a tejföllel csomómentesre keverjük és a főzeléket besűrítjük (habarjuk). Egyet rottyan és készen is van.

Feltéttel és feltét nélkül is fogyasztható. Feltét lehet rá a fasírt, sült oldalas, tükörtojás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...