Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. október 28., vasárnap

Csíkos süti

A blogkóstoló 5. fordulójában ismerkedtem meg a KataKonyha nevű bloggal, amely annyira megtetszett, hogy biztos voltam benne, hogy visszatérő vendég leszek. Így is lett. Szeretem a mákos dolgokat, és annyira guszta volt a csíkos sütinek a képe, hogy gondoltam, előbb-utóbb biztosan megcsinálom. Elérkezett az ideje, megsütöttem. Érdemes volt, mert nagyon finom. Egy apró változtatás volt csupán a recepthez képest, a tetejére színes cukordekort szórtam, mert az volt éppen a kamrában.

Az eredeti recept a blogról:

"Hozzávalók a lapokhoz:

15 evőkanál kristálycukor, 3 tojás, 3 dl tejföl, 15 evőkanál liszt, 3 mokkáskanál szódabikarbóna, pici só
5 evőkanál darált mák, 3 evőkanál kakaó, 5 evőkanál darált dió

Hozzávalók a krémhez:

1 l tej, 8 evőkanál búzadara, 20 dkg margarin, 18 dkg porcukor, 1 evőkanál vaníliás cukor, pici só

A lapokhoz a cukrot a tojással habosra kevertem, hozzáadtam a tejfölt, majd a szódabikarbónával és a sóval elkevert lisztet is. 3 felé osztottam; az első részbe a mákot, a másodikba a kakaót, a harmadikba a diót kevertem bele, kicsit folyósabb, nagyjából piskóta állagú tészta lett.
Egy közepes tepsiben sütőpapíron külön-külön megsütöttem mind a 3 lapot; 12-15 perc kellett 180 fokos sütőben.

A krémhez a tejet felforraltam a sóval, állandó keverés közben beleöntöttem a grízt, egészen keményre főztem, majd teljesen kihűtöttem. Belekevertem a margarint és a cukrokat, majd a lapokat ezzel a krémmel rétegeztem, a tetejére is hagytam belőle egy vékonyabb rétegre valót.
Étcsokis tortadarával szórtam meg."

Sajnos Kata nem írta meg, hogy  mekkora tepsiben sütötte meg a tésztákat. Sokat dilemmáztam, válogattam a tepsik között, majd egy 20x30 cm-es tepsire esett a választásom. A képek mutatják, hogy milyen lett az enyém, annyira nem profi munka, mint az ötletgazdáé ugyan, de az íze teljesen rendben van.










1 megjegyzés:

  1. Az a jó ebben a játékban, hogy új blogokat, és ezzel új recepteket fedezhetünk fel. :) Nagyon guszta lett ez a sütemény is! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...