Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2012. október 28., vasárnap

Diókrémes palacsinta csokiöntettel

Palacsintát kellett sütnöm, bár én nem szeretem. Mivel a csíkos sütiből, amit sütöttem, maradt egy kis darált dió, azt találtam ki, hogy diós palacsintát csinálok csokiöntettel. Nem mondom, hogy Gundel palacsinta lett, mert eszembe se jutott, hogy megkeressem a receptet és úgy készítsem el, egyszerűen csak "ahogy sikerült" alapon készült. Az a jó ebben a "bloggerkedésben", hogy ilyenkor régebben nem írtam le mit csináltam, így legközelebb, ha újra el akartam készíteni valamit, akkor kezdhettem elölről. Most viszont megörökítem, mert leírom, így legközelebb nem kell rajta gondolkodni. Mondjuk ez egy teljesen egyszerű recept. Egyszerű, gyors és finom (nem akartam enni belőle, de olyan guszta lett, hogy egyet megettem azért).

Hozzávalók:

Palacsintához:

tojás, liszt, cukor, tej, esetleg szódavíz, étolaj

Töltelékhez:

Palacsintánként számolva körülbelül 1,5 evőkanál darált dió, 1 teáskanál cukor, vanília kivonat, étkezési keményítő és víz

Csokiöntethez:

5 dkg cukor
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 dl víz
5 dkg vaj
ízlés szerint egy korty rum (rumaroma)

Elkészítése:

A korábban leírtaknak megfelelően elkészítettem a palacsintatésztát és megsütöttem.

A töltelékhez a diót, a cukrot és annyi vizet, amivel elkeverve folyós állagú, egy gyorsforralóba tesszük és felforraljuk. Mikor forr, akkor kevés étkezési keményítővel elkevert vízzel besűrítjük mártás sűrűségűre, majd hagyjuk langyosra hűlni. Az étkezési keményítővel úgy kell sűríteni, hogy előbb elkeverjük a keményítőt kevés vízzel, majd a forrásban lévő ételhez adjuk, gyorsan elkeverjük és készen is van. A lisztes sűrítésekkel ellentétben nem kell kiforralni az így sűrített ételt. Arra kell figyelni, hogy a keményítőt óvatosan adagoljuk az ételhez, mert ez a módszer azonnal sűrít és olyan állagúra, amilyen később is lesz majd, ha kihűlt. Ezzel a módszerrel sűrítve pontosabban eltalálhatjuk ételünk végső sűrűségét, ezen kívül nem kell kiforralni a liszt ízét, valamint egészségesebb sűrítési mód, mint a lisztes rántás vagy habarás.

A csokiöntethez a hozzávalókat egy gyorsforralóban összekeverjük és addig főzzük, míg szép szirupos állagú lesz, besűrűsödik kissé. Levesszük a tűzről, majd beledobjuk a hideg vajat (vagy margarint), elkeverjük benne és hagyjuk langyosra hűlni.

A palacsintát úgy töltjük meg, hogy a diós krémből a tészta közepére kenünk egy adagot, félbe, majd ismét félbe hajtjuk a tésztát, tányérra tesszük, majd meglocsoljuk az öntettel. Ízlés szerint megszórhatjuk porcukorral is.

Ha puccosan akarjuk tálalni, akkor locsoljuk meg rummal és gyújtsuk meg tálalás előtt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...