Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. január 20., vasárnap

Svéd gombasaláta

Volt egy kis gombám, egy része ment a kínai csípős-savanyú csirkébe, azonban maradt olyan negyed kiló. Nem tudtam mit készítsek belőle. Levest nem akartam, mert egy nagyobb testű házi tyúkból 9,5 órai pötyögéssel finom húsleves készült, így gondoltam, hogy kipróbálom a svéd gombát. Ugyan nem vagyok egy nagy saláta evő, de ezzel a gombasalátával már régóta szemeztem, így kínálkozott az alkalom. Körbenéztem az interneten és Nea blogján találtam egy szimpatikus receptet. Egyszerű volt elkészíteni és finom is lett.

Az eredeti recept itt található.

A recept a blogról:

"Hozzávalók:
1 kg sampion gomba
2 közepes vöröshagyma
2 kis doboz sűrített paradicsom
3-4 babérlevél
1 mk kakukkfű
1 citrom vékonyan levágott héja
citromlé
fehérbor
cukor
3 ek olívaolaj

frissen őrölt bors

Elkészítése:

1.  A felhevített olajon üvegesre futtatjuk az apróra felkockázott vöröshagymát, hozzáadjuk a felszeletelt gombát, megsózzuk, fedő alatt kis lángon addig pároljuk, míg zsírjára visszasül.
2.  Hozzátesszük a paradicsompürét, sót, frissen őrölt borsot, kakukkfüvet, a citrom spirálban levágott héját és ízlés szerint a levét, babérlevelet, cukrot, kevés zamatos fehérbort és kicsi vizet hozzáöntve kb még negyed órát főzzük, amíg újra besűrűsödik a szósz.
3.  Megvárjuk, míg kihűl, kidobjuk belőle a babérleveleket és a citromhéjat.
4.  Lefedve hűtőszekrénybe tesszük 2-3 óra hosszára. Még aznap fogyasszuk el, mert a gomba nagyon hamar romlik."
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...