Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. február 16., szombat

Kenyérlángos (langalló, pompos, pomposka)

Pizzában vagy kenyérlángosban gondolkodtam, de inkább az utóbbi lett, mert ezt még nem csináltam és ki akartam próbálni. A tésztában alapvetően nem nagy különbség van a pizzához képest, a feltét és a tészta vastagsága, amiben igazán különböznek talán. Lehet, hogy a pizza is magyar találmány? Csak elvékonyították és mivel nem ismerték a tejfölt paradicsommal kenték meg... Mivel nem tudtam pontosan, hogy milyen feltéttel fogyna a legjobban, így négyféle dologgal pakoltam meg, így nem lett teljesen autentikus, de finom volt. Ez a mennyiség 4-6 főnek elég.

Hozzávalók:

Tésztához:

50 dkg finomliszt
4 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
1 dl langyos tej
2 kávéskanál só
2 evőkanál olívaolaj (étolaj)
1,5 dl langyos víz

Feltéthez:

5-10 dkg füstölt, húsos szalonna
5-10 dkg kolbász
néhány szelet szárított sonka
nagyjából 20 dkg csemege kukorica
1 nagyobbacska fej hagyma (lilahagyma)
2 doboz zsíros tejföl
4 gerezd fokhagyma
20 dkg sajt

Elkészítése:

Először készítsük el a tésztát, aminek 1 órán át kelnie kell. Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóhoz adjuk és bedagasztjuk a tésztát. Amikor jól kidolgoztuk, akkor enyhén ragadós, sima, homogén tésztát kell, hogy kapjunk. Ha nagyon ragadna, akkor kevés lisztet, ha nagyon kemény és száraz lenne még egy kis vizet adjunk hozzá. A kész tésztát letakarva meleg helyre tesszük és 1 órára magára hagyjuk.

Míg a tészta kel, bőven van időnk arra, hogy a feltét hozzávalóit elkészítsük. A feltét ízlés dolga, én négy félével készítettem, hogy lehessen miből válogatni.
A hagymát tisztítsuk meg, majd vágjuk fel csíkokra, de ízlésünk szerint kockázhatjuk is. A szalonnával és a kolbásszal ugyan így járjunk el. A kukoricát szűrjük le, a sajtot reszeljük le, a fokhagymát reszeljük bele a tejfölbe.

Ha a tésztánk megkelt, akkor állítsuk össze az ételt.

A sütőt állítsuk 200 °C-ra alsó és felső sütési módban (gázon nagy fokozat).

A tésztát gyengéden átgyúrjuk, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és a tepsi méretére igazítjuk. Minél jobban próbáljuk tepsi méretűre nyújtani, mert ellenkező esetben előfordulhat, hogy túl vastag lesz a tészta.
Ha a tészta felvette a tepsi alakját, akkor 5 percre betoljuk a forró sütőbe, hogy egy kicsit megszikkadjon, hogy a tejföl ne áztassa el. Mivel én 4 feltétes verzióban készítettem, ezért egy késsel négyrét vágtam a tésztát, hogy majd elkülönüljenek az egyes részek.
5 perc elteltével kivesszük a sütőből, megkenjük az egészet a fokhagymás tejföllel, majd szépen elrendezgetjük a kolbászt, a szalonnát, a sonkát és a kukoricát, megszórjuk gazdagon a hagymával és betoljuk a sütőbe 15 percre. 15 perc elteltével kivesszük, majd megszórjuk a reszelt sajttal és 10 percre visszatoljuk a sütőbe.

Frissen, forrón tálaljuk, mert úgy a legfinomabb.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...