Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. február 10., vasárnap

Csokis zabpelyhes keksz

Nem vagyok egy kimondottan "egészséges ételeket fogyasztó és egészséges életmódot hajszoló" típus, így annak, hogy zabpehelyből készült kekszet készítettem sem az volt az oka, hogy saját "update" kekszemmel rukkoljak elő. Ráadásul azt gondolom, hogy nagyanyáink már régen felfedezték a spanyol viaszt, nem hiszem, hogy mostanában túl sok mindent lehetne hozzátenni azokhoz az okosságokhoz, amit ők tudtak akár már 100 éve is. Van pár dolog, amit gyerekkoromban nem szerettem, de mostanában megkedveltem, sőt szívesen fogyasztom. Itt van például a zabpehely. Gyerekkoromban anyukám megfőzte tejben mézzel vagy cukorral. Ez zabkása néven futott és ettem ugyan, de nem voltam egy nagy zabpehely rajongó. Pedig finom. És mellékesen egészséges is:

"- Gazdag B és E vitaminban.
- Vas, kálium, kalcium, foszfor és magnézium is található benne.
- Növény létére nagy a fehérjetartalma.
- Regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert.
- Ajánlott a fogyasztása bőr és emésztési panaszoknál.
- Ajánlott továbbá kimerültség és fokozott stressz esetén.
- Gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, nyugtatja a gyomrot, beleket.
- Természetes lúgosító hatásával a szervezet savasodását képes megkötni,
megszüntetni.
- A rák megelőzését is elősegíti. Oldhatatlan rostjai ugyanis csökkentik egyes savak
toxicitását. Emellett a benne lévő fitokemikáliák is rákmegelőző hatással bírnak.
- Teltségérzetet okoz. Akik reggel zabpelyhet esznek, kevésbé hajlamosan ebéd előtt
nassolni."

(forrás és teljes cikk:  http://www.memton.com/hirek/zabpehely)

Szóval zabpelyhes keksz, mert finom és mert egészséges is.

Hozzávalók:

7,5 dkg zabpehely
25 dkg finomliszt
1 teáskanál őrölt fahéj
15 dkg barna cukor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 csipet só
15 dkg margarin
2 evőkanál akácméz
10 dkg étcsoki
kb 4 evőkanál tej

Elkészítése:

Összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd belemorzsoljuk a margarint és eldolgozzuk. Ezt követően beleforgatjuk a mézet, az aprított csokit, majd a tejet apránként adagoljuk hozzá addig, ameddig olyan állapotú lesz, hogy formázható legyen (csoki helyett vagy azzal együtt dúsíthatjuk a kekszet felaprított aszalt gyümölcsökkel is). Ne ragadjon túlzottan, mert nehezebb vele dolgozni.

Ezt követően ízlésünk szerinti darabkát ízlésünk szerinti formára igazítunk és egy sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Én 5 dkg-os darabokból hosszúkás, ellapított formákat alakítottam ki. Bele kell kalkulálni, hogy sütés közben eléggé megnő.

Ha elkészültek a kekszeink, akkor a 175 °C-ra előmelegített légkeveréses sütőbe toljuk és 10 perc alatt készre sütjük (gázon élénk tűznél). Ha eltelt az idő, akkor vegyük ki a sütőből, mert tapintásra ugyan úgy tűnhet, hogy nem sült meg, mert puha még, de ennyi idő alatt biztosan átsült. Ha kivettük a sütőből, akkor hagyjuk kihűlni, mert nagyon lágy még forrón és ha piszkáljuk, akkor széttörik. Ha kihűlt, akkor már biztonságosan pakolható.

Érdemes kipróbálni.




2 megjegyzés:

  1. Tetszenek a kekszeid! a gyömbéreset majd ki fogom próbálni, zabpelyheset már én is sütöttem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Mostanában nagy kekszrajongó lettem. Megnézem majd neked milyen recepted van zabpehellyel. Ez a verzió különösen tetszett és finom volt.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...