Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. február 24., vasárnap

Túrófánk narancssziruppal

Amikor elolvastam ezt a receptet Vikinél, akkor nagyon komolyan beindult a nyálelválasztásom. Aztán kicsivel később, amikor Chriesi blogján megláttam újragondolva, rozmaringos narancssziruppal leöntve, akkor már biztos voltam abban, hogy hétvégén kipróbálom (gyönyörű fényképek segítettek a döntésben). Annyit változtattam, hogy rozmaring nem került a narancsszirupba, de így is nagyon kiváló lett az eredmény. Eteti magát, így vigyázni kell, hogy az ember tudjon magán uralkodni amikor nekilát...

A receptet az eredeti verziójában idézem:

"Hozzávalók és elkészítés:
 
Vasárnapi túrófánkhoz:
 
50 dkg túró
csipet só
10 dkg cukor
3 tojás sárgája
1 rúd vanília kikapart belseje (vagy 2 csomag vanília cukor)
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
3 tojás fehérje felverve habnak.
 
A túrót, a csipet sót, a 10 dkg cukrot, a vanília belsejét egy villával összekeverjük. A liszthez hozzáadjuk a sütőport, elkeverjük. A túrót és a sütőporos lisztet összekeverjük. A tojások fehérjét habnak felverjük, lazán hozzákeverjük a túróhoz.
 
Az olajat közepes hőmérsékletre hevítjük, vizes kézzel apró kis gombócokat formázunk és bő olajban kisütjük. A fánkok az olajban szépen kisimulnak, s maguktól addig forgolódnak, amíg mindkét oldalukon szép pirosra sülnek."

Az elkészült fánkokat én narancssziruppal locsolgattam.

A narancsszirup elkészítése:
5 dkg cukrot 1,5 dl vízzel és egy rúd vaníliával felteszünk a tűzre. Addig főzzük, amíg szép borostyán színűre változik. Ekkor beletesszük 2 narancs lereszelt héját, majd a narancsok kifacsart levét és csendes tűzön addig főzzük, míg szép sziruposan folyós lesz. Ha elkészült leszűrjük és hagyjuk hűlni.

A kész fánkokat ezzel a sziruppal locsolgatjuk, hogy mindenhol egyenletesen bevonja.

Nekem ebből az adag tésztából 40 darab túrófánk lett. A nyers tésztából 2-3 dkg-os darabokat szedve formáztam kis gombócokat, majd sütöttem ki. Nagyon finom, érdemes kipróbálni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...