Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. április 7., vasárnap

Áfonyás citromhabos millefeuille

Lorraine Pascale műsorát néztem minap a tévében és nagyon megtetszett ez a sütemény. Régebben Gordon Ramsay előadásában is láttam már, sőt, az egyik, nekem is meglévő szakácskönyvében is található millefeuille recept, de a friss emlékek hatására ezt az áfonyás citromos verziót készítettem el. Mivel nem írtam le a receptet, így fejből készítettem, aztán később rákerestem az interneten és megtaláltam az eredetit a BBC honlapján, de én maradok a saját verziómnál, mert nagyon finom lett így is. Igazán dekoratív desszert, akár vendégvárónak is, az étkezés végén, egy pohárka finom aszúval kísérve...

Hozzávalók (10 darabhoz):

kb 30 dkg leveles vajas tészta
15 dkg friss áfonya
4 dl tejszín
10 dkg porcukor + porcukor a szóráshoz
1 citrom leve és reszelt héja

Elkészítése:

Igazából egyszerű elkészíteni, inkább babrás egy kicsit.

Először is a tésztalapokat kell megsütni. Ennél a süteménynél nagyon fontos a kinézet, így fontos az, hogy vonalzóval kell pontosan méricskélni, hogy megfelelő legyen az eredmény. A cél az, hogy 9x5 cm-es téglalapokat kell készítenünk a tésztából. Lisztezett deszkán nyújtsuk ki nagyon vékonyra a leveles vajas tésztát, annyira vékonyra, hogy a kés lapja átlátszódjék, ha felemeljük. Lehetőség szerint első nyújtásra érjük el azt a méretet, hogy a 30 darab 9x5 cm-es lapocskák kijöjjenek. Nekem olyan tésztám volt, amely 3 darabban volt, így könnyebb volt vele dolgozni, két darabból kijött a 15-15 darab lap (a maradék tésztából szaggattam pár pogácsát, a tetejére reszeltem sajtot és megsütöttem).
A precízen kivágott lapokat sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, megszórjuk porcukorral és hideg helyre tesszük negyed órára. Ha eltelt az idő, ismét megszórjuk porcukorral, majd ráfektetünk egy sütőpapírt és valami nehezéket teszünk rá, hogy ne púposodjanak fel sütéskor, így tesszük be a 200 °C-ra előmelegített légkeveréses sütőbe (gázon élénk tűz), ahol 10 percig sütjük, míg szép színe lesz.
A megsült lapokat hagyjuk kihűlni.
Közben elkészítjük a krémet. Ez egy egyszerű citrommal ízesített tejszínhab. A tejszínhabot a porcukorral a lehető legkeményebbre verjük, majd mikor már a vége felé járunk, akkor hozzáadjuk egy citrom reszelt héját és kifacsart levét. Én egy kisebb citromot használtam, féltem, hogy folyós lesz a hab. Nem lett az, jó keményre sikeredett.
Ha a tészta kihűlt, kezdődhet a sütemény összeállítása.

A citromos habot habzsákba töltjük, majd egy tányér (vagy egy tésztalap) aljára a stabilitás (elmozdulás megakadályozása) céljából néhány habpöttyöt nyomunk. Ezekre a pöttyökre rárakunk egy tésztalapot, majd habpöttyöket nyomunk a tészta felületére. A habpöttyökre áfonyaszemeket rakunk, majd ráfektetünk egy újabb lapot, aminek az aljára vastagabb csík habot nyomtunk hosszában középre. A folyamatot megismételjük, így egy három tésztalapból álló süteményt kapunk, amelynek az oldalain futnak végig az áfonyaszemek a citromos tejszínhab öleléséből kikandikálva.

Az összeállított sütemény megszórjuk porcukorral. Nagyon finom, érdemes kipróbálni.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...