Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. április 21., vasárnap

Medvehagymás pogácsa

Kaptam egy nagy adag medvehagymát. Mivel még sosem kóstoltam és nem is főztem vele, így szétnéztem kicsit az interneten. Nem kellett messzire menni, csak Eszter blogjáig. Volt ott mindenféle étel, sütemény belőle, így könnyen megszületett a döntés. Levest, tésztaételt, húsételt és pogácsát is készítettem, a levest és a pogácsát Eszter receptje alapján.

A medvehagymás pogácsa eredeti receptje itt található.

A recept a blogról:

"Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg vaj vagy margarin
10 dkg reszelt sajt
1 cs sütőpor
2 csapott teáskanál só
tejföl (annyi, amennyit felvesz a tészta, kb a nagy dobozosnak a felét használtam fel hozzá)
1 tojás sárgája a kenéshez
fél csokor medvehagyma felaprítva
szezámmag a tetejére

A sütőporos lisztet a puha margarinnal összemorzsolom, majd hozzáadom a reszelt sajtot, a sót és a medvehagymát is. Elkezdem összegyúrni a tésztát és közben adom hozzá a tejfölt kis adagokban. Tejföl, gyúrás, tejföl, gyúrás, mindaddig amíg össze nem áll a tészta. A végére egy lágy, de nem ragadós tésztát kapunk.
Nyújtódeszkára helyezve a tésztát kb 2 ujjnyira kinyújtjuk, majd kiszaggatjuk őket. A tetejüket tetszőlegesen rácsozhatjuk vagy szórhatunk rá magokat, sajtot is akár. A tojással mindenképpen kenjük meg a tetejüket sütés előtt, majd mehetnek a forróra (200 fokra) melegített sütőbe. Nálam kb 10 perc alatt gyönyörűre sültek (ha ennyi idő alatt mégsem sülne meg, akkor mérsékeljük 10 perc után a hőt kb 150 fokra) és még langyosan majdnem elfogytak"

Szezámmagom nem volt, de így is finom eredmény született. Ilyen gyorsan ráadásul még sosem sütöttem pogácsát. Érdemes kipróbálni!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...