Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. július 7., vasárnap

Cézársaláta a la "lábas-fazék-fakanál"

Ahogy a brassói aprópecsenye esetében, most is rádöbbentem, hogy amit én 20 éve Cézársalátának hiszek, az valójában nincs is. Az igazi ugyanis saláta, crouton, öntet és parmezán. Semmi hús, egyféle saláta és öntet. Ez van. Hála az internetnek megtudtam az igazságot, de hozzáteszem, ha már annak idején így tanultam meg, akkor így is marad. Az "igazi" Cézársaláta érdekes történetéről itt olvasható bővebben.

Az én verzióm is roppant finom, és tőlem nem egészen megszokott módon talán még egészséges is. Ha szentségtörés, ha nem, kész salátamixből készült, de nem röstellem bevallani, mert szerintem ez egy nagyon hasznos dolog.

Hozzávalók:

20 dkg ízlés szerinti salátamix (esetemben endívia, frizée, fejeskáposzta, répa és póré keveréke)
25 dkg csirkemell (esetleg pulykamell)
1 pohár natúr joghurt
3 szelet kenyér
olívaolaj
cézár öntet alappor
só, bors

Elkészítése:

Először is süssük meg a mellet kevés olívaolajon sóval és friss borssal fűszerezve. A megsült mellet hagyjuk hűlni, majd kockázzuk fel.
A salátamixet öntsük egy tálba és öntsük rá az öntetet, amelyet a fűszerkeverékből és a joghurtból állítottunk össze. Keverjük össze, hogy mindenhová jusson az öntetből, majd adjuk hozzá a csirkehús darabokat és lazán keverjük át.
A kenyérszeleteket kockázzuk fel kisebb darabokra, majd olívaolajon pirítsuk meg.

Tálaláskor a tányérra teszünk egy adag salátát, majd ekkor adunk hozzá croutont. Nem szabad összeállítani az egész salátát egyszerre, mert a crouton megszívja magát és plöttyedt lesz, ami nem gusztusos.

Lehet, hogy legközelebb kiegészül még egy kis parmezánforgáccsal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...