Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. július 14., vasárnap

Orosházi banán

Valami uzsonnára valót szerettem volna készíteni és megtetszett ennek a süteménynek a képe. Limara oldalán találtam, az eredeti recept itt található. Egy dologra nem tudtam csak rájönni, akárhogyan is néztem a végeredményt, hogy mi köze ennek a süteménynek a banánhoz. Inkább orosházi tulipán...

Az eredeti recept -és a sütemény története- Limara blogjáról:

"Az orosházi banán a Magyar Pékszövetség szerint Békés és Csongrád megyében elterjedt péksütemény volt, egy orosházi pékmester, Pável Bertalan készítette először.
Ennek ellenére, szegediként én nem emlékszem, hogy valaha is láttam volna a boltokban ilyen péksüteményt. Így amikor először kaptam felkérést a péksütemény előállítására, nem nagyon tudtam, hogy miről is van szó. A Pékszövetség leírása szerint sikerült itthon is előállítani ezt a remek péksüteményt, ami azon felül, hogy nagyon finom, igen tetszetős is.
A tésztája egyszerű kalácstészta, a tölteléke puha vaj cukorral és fahéjjal, esetleg kakaóval vagy vaníliával kikeverve. Különlegességét a formája adja meg.

Hozzávalók:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 tk. só
  • 3 ek. cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 2 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 2,5 dkg friss élesztő
Töltelék:
  • 5 dkg puha vaj
  • 2-3 ek. porcukor
  • 1 tk. fahéj vagy 1 ek. kakaópor
A tésztához a lisztet tálba szitáljuk, elkeverjük a sóval és a cukorral.
A langyos tejbe morzsoljuk az élesztőt, elkeverjük, de futtatni nem kell.
A liszt közepébe mélyedést készítünk, ide öntjük az élesztős tejet, a tejszínt és a tojás sárgáját. 
A tésztát alaposan kidagasztjuk, majd kelesztőtálban duplájára kelesztjük.
A dagasztást a szokásos módon, kenyérsütőgéppel is elvégezhetjük.
A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk, 12 egyforma darabba vágjuk,majd egyesével gömbölyítjük. A gombócokat letakarjuk és kb. 10 percig pihenni hagyjuk.
Ezalatt elkészítjük a tölteléket. a puha, de nem olvasztott vajat kikeverjük a porcukorral, és a fahéjjal vagy a kakaóporral. Én kettévettem a vajat és egyik felébe fahéjat, másikba kakaóport kevertem.
Ezután egyesével 1-2 mm vastag körlapot nyújtunk a tésztagombócokból. Vékonyan megkenjük a töltelékkel, majd feltekerjük, mint egy szivart, kb. 25 cm hosszú legyen.

Éles késsel az alsó felét, hosszában végig hasítjuk, majd a maradék felső felét is félig bemetsszük. A felső, kisebb részt kifordítjuk, majd az alsó részt emellé felhajtjuk.
A többi tésztával is ugyanígy járunk el. Sütőpapíros tepsire fektetjük őket és azonnal lekenjük egy egész, felvert tojással. Kb. 20 percig pihentetjük a banánokat, ezalatt előmelegítjük a sütőt 180 fokra, majd megint lekenjük őket. Megszórjuk a felületüket kristálycukorral és a forró sütőbe toljuk a tepsiket.

Kb. 20-25 perc alatt sülnek szép pirosra."
Annyi módosítást hajtottam végre, hogy nekem kevés volt a vajas krém, így majdnem a duplájával készítettem. Szerintem gesztenyés krémmel is finom lenne, így lehet, hogy legközelebb azzal készül majd.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...