Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. július 19., péntek

Pirog

Szóval pirog (akinek még mond ez valamit: пирог). Valamiért beugrott ez az étel, talán egy filmben láttam mostanában és elhatároztam, hogy elkészítem. Nekiláttam az interneten receptet keresni, aztán millió verzió jött elő, magát mindegyik eredetinek és hitelesnek ajánlva. Mivel nem jutottam dűlőre, hogy melyik lehet a valóban "igazi", így abban maradtam magammal, hogy elkészítem a saját verziómat. Próbálkozásomat siker koronázta és elkészült a saját pirogom. Ez az új kedvencem, mert nagyon finom!

Hozzávalók:

Tésztához:

25 dkg finomliszt
1 dl tej
1 tojás
3 dkg sertészsír
1,5 dkg élesztő
1 kávéskanál só

Töltelékhez:

20 dkg darált sertés hús
10 dkg füstölt húsos szalonna
1 fej hagyma
1 paradicsom
1 nagy evőkanál zsíros tejföl
1 kanál sertészsír
só, bors, őrölt kömény, kakukkfű

Sütéshez:

étolaj

Salátához:

40 dkg apró szemű újkrumpli
5 kisebb fej mogyoróhagyma
10 dkg angolszalonna
5 evőkanál tejföl
5 evőkanál majonéz
1 teáskanál mustár
só, bors, tökmagolaj (vagy olívaolaj)

Elkészítése:

Készítsük el a tölteléket. A szalonnát egy edényben süssük zsírjára (már ha van neki, mert az enyémnek nem sok volt, így kellett alá egy kanál zsír), tegyük rá az apróra vágott hagymát. Ha a hagyma üveges, akkor mehet rá a hús, a héjától megszabadított feldarabolt paradicsom. Fűszerezzük és kevés vizet aláöntve pároljuk puhára. Ha minden puha, akkor egy nagy kanál tejfölt adunk hozzá. A végén ne legyen leves, mert nem tudjuk majd a tésztába tölteni.

Állítsuk össze a tésztát. A tejet langyosítsuk meg és kevés cukorral futtassuk fel az élesztőt. A hozzávalókból egy rugalmas, közepesen kemény tésztát dagasztunk, majd lefedve pihentetjük bő fél órát.

Az újkrumplit megmossuk, majd egy fazék sós vízben héjastól megfőzzük. A megfőtt krumplit leszűrjük, nagyobb darabokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, majd meglocsolgatjuk tökmagolajjal (vagy olívaolajjal). A tökmagolajtól érdekes, szép zöldes színe lesz. A majonézből, tejfölből és a mustárból elkészítjük az öntetet, sózzuk, borsozzuk. Az angolszalonnát (vagy sima házi füstölt sonkát) vékonyan felcsíkozzuk, a hagymát félfőre vágjuk, majd valamennyi hozzávalót egy megfelelő edénybe rakjuk és alaposan összedolgozzuk. A kész salátát a hűtőbe tesszük pihenni.

A megkelt tésztát vékonyra nyújtjuk, majd kb 9 x 10 cm-es darabokra vágjuk úgy, hogy 16 tésztadarabot kapjunk. Autentikusabb lenne köröket vágni, de a leeső darabok újrafeldolgozása sok időbe telne, így egyszerűbb dolgunk lesz. A tölteléket elosztjuk a tésztadarabokon, majd átellenesen kettéhajtjuk a tésztát és a végeit egy villa segítségével alaposan összenyomkodjuk, összedolgozzuk, hogy a töltelék ne tudjon kifolyni.

A megtöltött tésztabatyukat aztán bő forró (de nem túl forró!) olajban pár pillanat alatt szép barnára sütjük. Sütés közben megdagad, így ne pakoljuk tele a sütőedényt.

A megsült pirogokat az olajból papírtörlőre kiszedjük, lecsöpögtetjük a felesleges olajat, majd a saláta kíséretében tálaljuk.







1 megjegyzés:

  1. Kedves Zsolt, amint láthatod a Feedjit-en én vagyok az aki benézett hozzád, Floridábol! A Hankka blogján találtalak, és örvendek hogy fel fedeztem a blogodat. Tetszik a blog neve...igazán Jópofa!

    A Pirogi ami nagyon hires a Lengyeleknél, nekem is megvan a receptje, de mi háromszögben hajtuk össze, dinsztelt kurmpli, és hagyma töltelékkel. Igazán ötletes, guszta, és finom a töltelék amit te készitettél. Jó kombináció a szalonnával!
    Követem a blogodat, szivesen hivlak meglátogatni, és követni az én blogomat is!
    Üdvözöllek

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...