Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2013. október 13., vasárnap

Birsalmasajt

Ez volt az a dolog, amit még nem ettem. Valahogy kimaradt az életemből, vagy ha mégis kóstoltam, akkor olyan régen, hogy már elfelejtettem, hogy megtörtént. A lényeg, hogy egy ismerősöm birsalmasajt receptet keresett, a blogról pedig nem tudtam neki ajánlani. Akit megkérdeztem senkinek nem volt receptje, így maradt az internet. Mivel korábban jártam már úgy, hogy internetről voltam kénytelen receptet "szerezni", most is a már bevált módszer szerin jártam el, sok receptet összegyúrva megalkottam a sajátomat. Nem volt annyira bonyolult elkészíteni, de azért hallottam olyat is, hogy nem lett elég kemény az eredmény és kiskanállal kellett megenni.

Hozzávalók:

1,5 kg alaposan megmosott és magházától megtisztított birsalma (birskörte)
1,2 kg cukor
1 egész citrom leve
2 dl víz

Elkészítése:

A birset apróbb darabokra vágjuk és egy megfelelő méretű edényben feltesszük a tűzre. A magházát el kell távolítani, de nem kell megpucolni a héjától. Aláöntjük a vizet, belefacsarjuk egy citrom levét és közepes lángon rommá főzzük az egészet. Ha már teljesen puha a gyümölcs és esik szét magától, akkor rúdmixerrel pépesítjük vagy turmixoljuk. Alaposan hajtsuk végre ezt a pépesítést, mert ez nagy mértékben meghatározza a kész sajt selymességét, homogenitását.
Ha megvolt az alapos pépesítés, akkor mehet hozzá a cukor. Ahány receptet olvastam, mindegyik azt írta, hogy annyi legyen a cukor súlya, mint a gyümölcshús súlya. Szerintem nem kell annyi cukor hozzá. Az én gyümölcseim még teljesen sárgák sem voltak, de ha több cukrot rakok hozzá, akkor biztosan émelyítően édes lett volna a végén. Így is elég édes és finom, hogy a gyümölcshús 80 %-ának megfelelő cukor került csak bele és valószínű, hogy kellően tartósítja is. Ez nyilván nem zárja ki azt, ha valaki mégis édesebbre akarja, akkor több cukrot tegyen hozzá.
Ha a cukrot is hozzáadtuk, akkor kb 10 percig főzzük még a pépet, de nagyon óvatosan, mert pöfög és csúnyán szemen köp minket, ha nem figyelünk.

Ha eltelt a 10 perc, a cukor már biztosan felolvadt, így itt az ideje, hogy formába öntsük művünket.

Ebből a mennyiségből annyi birsalmasajt alap lett, hogy egy 32x9 cm-es hagyományos őzgerincormában kb 3,5 cm magasságban és egy 32x18 cm-es tepsiben kb 2,5 cm magasságban tudtam a masszát elteríteni és szikkadni, állni hagyni. Azért, hogy könnyebb legyen kiemelni majd a formákból folpackkal béleltem ki azokat.

Miután a formákba került az anyag, nagyjából 1 napot kell várnunk és ízlésünk szerinti darabolást követően fogyaszthatjuk is munkák gyümölcsét, vagyis sajtját.






4 megjegyzés:

  1. Én is a napokban készítettem el az első birsalmasajtomat és nagyon jó állagú lett. A Tied is gyönyörűen néz ki! Én még pluszban minden forma alját megszórtam dióval, mogyoróval. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, láttam milyen szép "bonbonokat" alkottál, nagyon guszta (de a dobosod... hmmm!)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...