Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2014. november 11., kedd

Mákos zserbó

Szeretem a zserbót, de van vele egy apró problémám, a dió. Nem igazán szeretem a diós süteményeket. A mákosakat viszont annál inkább, így arra gondoltam, mi lenne, ha a zserbó nagyszerű tésztáját keresztezném egy finom mákos töltelékkel, a baracklekvárt pedig szilvalekvárra cserélném. Gondolatomat tett követte és milyen jól tettem, hogy kipróbáltam. Elmondhatatlanul finom eredmény született, mákrajongóknak való eredmény.

A zserbó alaprecept a blogon itt már megtalálható. A tölteléket írom le csak, az összeállítása és minden egyéb változatlan.

Mákos töltelék hozzávalói:

60 dkg darált étkezési mák
40 dkg cukor
0,6 liter víz
reszelt citromhéj
szilvalekvár (könnyen kenhető szilvalekvárra van szükség, ha nagyon kemény, akkor kevés langyos vízzel keverjük ki, hogy könnyen kenhető legyen)

Töltelék elkészítése:

A cukrot a vízbe szórjuk, majd az egészet felforraljuk és pár percig nagy lángon forraljuk, hogy sziruposodjon. Beleszórjuk a mákot, belereszeljük a citrom héját, alaposan elkeverjük, lekapcsoljuk a lángot, majd hagyjuk teljesen kihűlni.

Továbbiakban a zserbónál leírt recept szerint járunk el.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...