Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2015. január 14., szerda

Banánkenyér

Felszalad hamar az ember fiára néhány nem kívánt kilócska, de akárhogyan is van, édesség nélkül nem élet az élet ugyebár. Amikor rábukkantam Viki blogján erre a gyöngyszemre rögtön megtetszett, azonban néhány apró változást eszközöltem a receptben, hogy még egészségesebb legyen. Cukor helyett mézet használtam, liszt helyett pedig graham lisztet, így bátrabban fogyasztható annak is, aki a cukor miatt félne esetleg. Javaslom kipróbálni, mert valóban nagyon egyszerűen elkészíthető finomságról van szó és a banán-fahéj párostól az íze verhetetlen. Kiváló alternatíva lehet egy finom reggelire is akár.


"Hozzávalók egy 10x30 cm-es hasábformához:
  • 25 dkg liszt
  • 15-20 dkg cukor (ki milyen édesen, illetve mennyire érett a banán)
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • nagy csipet só
  • 15 dkg olvasztott vaj
  • 1 kis pohár natúr joghurt (175 g)
  • 2 tojás
  • 2 érett banán
  • 2 tk. vaníliakivonat/2 cs. vaníliás cukor
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 1 késhegynyi őrölt fahéj
A tetejére:
  • 1 ek. barna cukor
  • 1 mk. őrölt fahéj
A sütőt melegítsük elő 160 fokosra.

Egy tálban keverjük össze a száraz anyagokat: a lisztet, sót, sütőport, szódabikarbónát, cukrot és a fahéjat.

Adjuk hozzá az olvasztott vajat és a joghurtot, majd adjuk hozzá a tojásokat, és nagyon alaposan keverjük össze.

Végül dolgozzuk bele a vaníliakivonatot, a villával pépesre tört banánokat és a durvára vágott csokoládét is. Sűrű, de kenhető masszát kell kapjunk, ha nagyon sűrűnek találjuk, adjunk hozzá 1-2 evőkanálnyi tejet!

A hasábformát kenjük ki vajjal, hintsük meg liszttel - vagy béleljük ki sütőpapírral. Kanalazzuk bele a tésztát, simítsuk el, és a tetejét szórjuk meg a barna cukor és a fahéj keverékével.

Süssük készre kb. 45-55 perc alatt, szépen lassan, 45 perc után tűpróbával ellenőrizzük, hogy állunk - teljesen át kell sülnie!

Ha megsült, borítsuk rácsra, és hagyjuk langyosra hűlni, majd szeletekre vágva tálaljuk."
 
Az apró változtatások:
 
- a lisztet graham liszttel helyettesítettem teljes mértékben
- 15 dkg méz került bele cukor helyett
- pici cukor van benne a vaníliás cukor miatt, de én saját készítésűt használtam (egy rúd vaníliát néhány kanál cukorral porrá őröltem)
- a csokit kihagytam, helyette 2 marék csokis gabonagolyót kevertem a tésztába
- került bele 2 púpozott evőkanál kókuszreszelék
- a tetejét nem szórtam meg semmivel, ellenben került mellé egy kis málnaszósz (bármilyen piros gyümölcsből készült szósz jó lehet hozzá)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...