Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2015. február 1., vasárnap

Savanyú káposzta leves módosan

Annyi kipróbálni való receptet találok mindig Hankka blogján, hogy szinte már nincs olyan hét, hogy ne lepném meg magam valami újdonsággal. Mondjuk az ételfotói is irigylésre méltóak, röstellem is, hogy nem vagyok fotóművész és ezt nem tudom reprodukálni, de vigasztalandó, az elkészített ételek igazán finomak, egytől egyig. Most éppen egy tartalmas és könnyen elkészíthető leves volt, amit kipróbáltam és amit mindenkinek csak ajánlani tudok.


"Hozzávalók:
  • 50 dkg sertéscomb
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • pirospaprika, só, őrölt bors
  • 50 dkg savanyú káposzta
  • 15-20 dkg főtt, füstölt tarja
  • 1 pár virsli
  • 2-3 dl tejföl
Elkészítése:
  • A húst kb. másfél centis kockákra vágtam, a virslit felkarikáztam, a tarját pedig kisujjnyi csíkokra metéltem.
  • A káposztát kicsit kinyomkodtam a levéből, és néhány vágással felaprítottam.
  • A kétféle hagymát megtisztítottam.
  • Az olajon megpirítottam az apró kockákra vágott vöröshagymát, a zúzott fokhagymát és a sertéscomb kockákat.
  • A tűzről lehúzva meghintettem pirospaprikával, elkevertem, és rögtön felöntöttem kevés vízzel.
  • Visszatettem a lángra, ízesítettem sóval és borssal, és lefedve, kis lángon félpuhára pároltam (ha szükséges, közben pótolom a vizet, de csak kevés legyen alatta).
  • Amikor a hús már félpuha volt, hozzáadtam a káposztát, felöntöttem annyi vízzel, amennyi levest szeretnék, felforraltam, majd újra lefedve, kis lángon főztem tovább.
  • Amikor már majdnem készen volt, beletettem a tarját és a virslit is, néhány percig még rotyogtattam.
  • Végül hőkiegyenlítéses módszerrel beledolgoztam a tejfölt is, és még pár percig kis lángon főztem."
Ennyi. Egyszerű, gyors, tartalmas és finom.

Jó, a kép nem a legnagyszerűbb...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...