Összes oldalmegjelenítés


A receptek elkészítésében az Electrolux konyhagépei segítettek.

2016. november 27., vasárnap

Hekk ropogós bundában

Még sosem készítettem hekket, pedig sokszor ettem már és nagyon szeretem. Régen a halsütőben mindig paprikás lisztbe forgatták és utánozhatatlannak tűnt mindig, hogy az ember otthon reprodukálhassa a dolgot, pedig valószínű csak a hangulata miatt volt ez. Van így az ember néhány dologgal... Megismertem viszont ezt a keveréket, amelybe forgatva a hal nagyon tartalmas, ropogós bundát kap és több, mint egy egyszerű paprikás lisztbe hempergetés. Szóval érdemes otthon is hekket sütni, pláne, hogy egyre kevesebb helyen lehet már finom sült hekket kapni.

Hozzávalók (4 személyre):

4 hekk
1 darab padlizsán
1 darab cukkini
1 darab lilahagyma
pár szál újhagyma
nagy marék magozott olívabogyó
pár darab gomba (esetemben barna csiperke)
fokhagyma, só, bors, friss bazsalikom, friss petrezselyem
olívaolaj
étolaj

A bundához:

1/3 rész zsemlemorzsa
1/3 rész finomliszt
1/3 rész kukoricadara
pirospaprika, só, fokhagymapor

Elkészítése:

A zöldségeket nagyobb darabra vágjuk, olívaolajon megfuttatjuk a felszeletelt fokhagymát, majd megsütjük a zöldségeket. Ha nem vagyunk biztosak magunkban, akkor minden zöldséget külön pirítsunk, pároljunk meg és a végén, mikor mindegyik elkészült, forgassuk össze, keverjük bele a felszeletelt olívabogyót. Só, bors, petrezselyemzöld és friss bazsalikom kerül rá és készen van a zöldségragu.

A hal bundájához valókat összekeverjük (ha sok lesz nem baj, elrakható és később felhasználható a maradék). A halat megtisztítjuk, kívül belül besózzuk, majd a bundába forgatjuk. Nem kell sem tojás, sem liszt, a hal nedvessége magához ragadja a szükséges mennyiséget. A bundázott halat bő olajban ropogósra sütjük. Sütést követően a felesleges olajtól papírtörlő segítségével szabadulunk meg.

A hal tócsni ágyra kerül. A tócsni receptje itt található. Köré pakolunk a köretből és fogyaszthatjuk is.

Egyszerű, gyors, egészséges.

2 megjegyzés:

  1. Nahát, ez nagyszerű! Én csak így, egyszerűen készítem: http://korsocska.blogspot.hu/2015/02/sult-hal.html
    Játék van nálam. Megtisztelne, ha részt venne.
    http://korsocska.blogspot.hu/2016/12/21-szakacsmustra-kiiras.html

    VálaszTörlés
  2. Nahát, ez nagyszerű! Én csak így, egyszerűen készítem: http://korsocska.blogspot.hu/2015/02/sult-hal.html
    Játék van nálam. Megtisztelne, ha részt venne.
    http://korsocska.blogspot.hu/2016/12/21-szakacsmustra-kiiras.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...